۵۰ مدل جدید کابینت ام دی اف + قیمت

مشاهده بهترین مدل های کابینت ام دی اف در طرح ها و رنگ های مختلف مناسب برای انواع خانه ها.

در این صفحه شما اقدام به مشاهده ۵۰ مدل از جدید ترین و بهترین کابینت های ام دی اف می کنید. در پایان نیز می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص انتخاب کابینت برای دکوراسیون داخلی خانه از تهران کابینت استفاده نمایید.

در این صفحه همچنین می توانید اقدام به مشاهده و یا استعلام قیمت کابینت ام دی اف کنید.

نکته: با توجه به گرانی و تورم بسیار شدید در روز های اخیر تهران کابینت در تلاش است تا با ثابت نگه داشتن، تضمین کیفیت، گارانتی بازگشت وجه و همچنین خرید اقساطی اقدام به مشتری مداری و جلب رضایت هموطنان نماید. شما می توانید برای دریافت اطاعات بیشتر در خصوص خرید کابینت تماس بگیرید.

مدل کابینت ام دی اف

در ادامه اقدام به ارائه مدل های جدید کابینت ام دی اف می کنیم. البته باید بدانید که برای راحتی بیشتر و جلوگیری از ایجاد بی نظمی در ارائه مدل جدید کابینت ام دی اف اقدام به دسته بندی آن ها در به صورت زیر کرده ایم.

همچنین در هر قسمت اقدام به ارائه راهنمایی های در انتخاب طرح های مختلف برای شما کرده ایم.

  • مدل کابینت ام دی اف سفید
  • مدل کابینت ام دی اف سفید مشکلی
  • مدل کابینت ام دی اف سفید طلایی
  • مدل کابینت ام دی اف طرح چوب
  • مدل کابینت ام دی اف کرم قهوه ای

مدل کابینت ام دی اف سفید

باید بدانید که مدل کابینت ام دی اف سفید در انواع مختلف بیشتر برای آشپزخانه های کوچک به کار می رود. همچنین افرادی که می خواهند در عین اینکه بخش زیادی از آشپزخانه خود را کابینت کنند بدون اینکه اشغال این فضا و شلوغی آن توسط کابینت ها حس شود انتخاب رنگ سفید بسیار مناسب می باشد.

مطلب پیشنهادی: بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک

شما همچنین می توانید برای ایجاد ظرافت و زیبایی بیشتر اقدام به خرید یک کابینت در یک رنگ متفاوت ولی نزدیک به سفید مانند مدل رنگ استخوانی برای کابینت های کناری و کنج دیوار و یا حتی به عنوان میز نهار خوری نمایید.

البته باید بدانید که به شدت به شما توصیه می شود که از کابینت های رنگ سفید در خانه های بزرگ استفاده نکنید. چراکه سفیدی یکنواخت می تواند در طولانی مدت بسیار آزار دهنده باشد.

از جمله مدل های کابینت ام دی اف سفید در زیر آمده اند.

مدل کابینت ام دی اف سفید - تهران کابینت کابینت ام دی اف سفید کابینت ام دی اف سفید مدل کابینت ام دی اف سفید - تهران کابینت مدل کابینت ام دی اف سفید - تهران کابینت مدل کابینت ام دی اف سفید - تهران کابینت مدل کابینت ام دی اف سفید - تهران کابینت مدل کابینت ام دی اف سفید - تهران کابینت مدل کابینت ام دی اف سفید - تهران کابینت کابینت ام دی اف سفید کابینت ام دی اف سفید کابینت ام دی اف سفید مدل کابینت ام دی اف سفید - تهران کابینت مدل کابینت ام دی اف سفید - تهران کابینت مدل کابینت ام دی اف سفید - تهران کابینت مدل کابینت ام دی اف سفید - تهران کابینت

مدل کابینت ام دی اف سفید مشکی

کابینت های ام دی اف سفید مشکی نیز چندان برای محیط های بزرگ مناسب نیستند.

علاوه بر آن باید دقت کنید در انتخاب طرح های کابینت ام دی اف سفید مشکی دقت کافی را به خرج دهید. استافده از رنگ مشکی باید تنها در لبه های ام دی اف قرار گیرند تا جلوه زیبا تری را به خرج دهند.

به هیچ عنوان از ترکیب رنگ های سفید مشکی به صورت متداول استفاده نکنید.

بهترین حال استفاده از رنگ مشکی به عنوان مکمل در رنگ سفید برای انتخاب کابینت برای آشپزخانه این است که تمامی نوار های لبه یک طرف از کابینت ها مشکی براق یا مات باشد. همچنین یونیت بیرونی کابینت ها نیز مشکی باشد.

مطلب پیشنهادی: کابینت های گلاس سفید اکلیلی بهترین نوع کابینت های گلاس.

در زیر اقدام به نمایش چند تا از کابینت های با طرح سفید مشکی می کنیم.

مدل کابینت ام دی اف سفید مشکی - تهران کابینت مدل کابینت ام دی اف سفید مشکی - تهران کابینت مدل کابینت ام دی اف سفید مشکی - تهران کابینت مدل کابینت ام دی اف سفید مشکی - تهران کابینت مدل کابینت ام دی اف سفید مشکی - تهران کابینت مدل کابینت ام دی اف مشکی - تهران کابینت

مدل کابینت ام دی اف کرم قهوه ای

اگر می خواهید منزل خود را تبدیل به یک فضای آرامش بخش کنید می توانید از ترکیب رنگ کرم و قهوه ای برای آشپزخانه خود استفاده کنید.

مدل کابینت ام دی اف کرم و قهوه ای بسیار جذاب و عین حال آرامش بخش است.

این طرح دقیقا برعکس مدل های قبلی هرچه با ادغام بیشتر همراه باشد جلوه زیبا تری دارد. البته دقت کنید که رنگ سقف و کف محیط نبایست همرنگ  کابینت ها باشد.

شما می توانید چند مدل از رنگ کرم قهوه ای را مشاهده کنید.

مدل کابینت ام دی اف کرم قهوه ای مدل کابینت ام دی اف کرم قهوه ای مدل کابینت ام دی اف کرم قهوه ای مدل کابینت ام دی اف کرم قهوه ای مدل کابینت ام دی اف کرم قهوه ای مدل کابینت ام دی اف سفید - تهران کابینت

مدل کابینت ام دی اف طرح چوب

مدل کابینت ام دی اف طرح چوب نیز غالبا در طرح های کرم و قهوه به کار می روند و ساخته می شوند.

این کابینت ها ایجاد کننده یک فضای گرم و صمیمی هستند.

در زیر می توانید چند نمونه از تصاویر و نمونه های مدل طرح چوب را مشاهده کنید.

مدل کابینت ام دی اف طرح چوب کابینت ام دی اف طرح چوب کابینت ام دی اف طرح چوب کابینت ام دی اف طرح چوب
 

مدل کابینت ام دی اف سفید طلایی

می توان اینگونه گفت که یکی از زیبا ترین مدل های کابینت که برای محیط هایی با اندازه متوسط می باشند انواع مدل های کابینت ام دی اف سفید طلایی است.

باید بدانید که باید در انتخاب ترکیب رنگ کابینت های سفید و طلایی نهایت دقت را به خرج دهید. بهتر از رنگ طلایی مورد استفاده مات باشد. علاوه بر آن می توان از روکش های ام دی اف که دارای رگه های طلایی همراه با رنگ اصلی سفید می باشند انتخاب نمود.

همچنین پیشنهاد می شود اگر توانایی هزینه برای زیبا تر کردن منزل خود دارید از یک کفپوش با رنگ طلایی متمایل به شیری و قهوه ای انتخاب کنید.

گذاتن یک میز نهارخوری گرد سفید نیز می تواند بسیار در زیبا تر شدن آشپزخانه شما کمک کند.

در زیر چند نمونه از مدل سفید طلایی آمده است.

مدل کابینت ام دی اف سفید طلایی

پیشنهاد ویژه: برای خرید کابینت ارزان در تهران و سایر شهرستان ها با قیمت تولید کننده با تهران کابینت تماس بگیرید.

بهترین مدل کابینت ام دی اف

بهرین مدل کابینت ام دی اف و طراحی و اجرای MDF توسط تیم حرفه ای و متخصص تهران کابینت با مناسب ترین قیمت ها و بالاترین سطح کیفیت انجام می شود.

ضمن این که شما می توانید برای سفارش بهترین مدل کابینت آشپزخانه همه روزه حتی در روز های تعطیل به شرکت تهران کابینت مراجعه نمایید.

و یا این که با شماره تلفن های درج شده در سایت جهت گرفتن مشاوره تماس حاصل فرمایید.

ام دی اف مخفف کلمه Medium Density Fiberboard است که به معنای تحت فیبر با چگالی متوسط می باشد.

درواقع ام دی اف از ذرات خرد شده چوب با ترکیب چسب ساخته می شود به صورتی که مخلوط خمیری در دستگاه پرس فشرده شده و توسط حرارت خشک می شود.

این کابینت یک محصول بسیار مفید و کاربردی از مشتقات چوب می باشد که به دلیل قیمت مناسب و فقدان نقص طبیعی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

از مزایای MDF می توان به قیمت مناسب، قابلیت برشکاری زیاد، تنوع بسیار زیاد طرح و رنگ، مقاومت بالا، عدم وجود نقص طبیعی(شیب هایی که به صورت روی چوب و کابینت های چوب وجود دارند).

مطلب پیشنهادی: کابینت نئوکلاسیک چیست؟

MDF فقط برای کابینت سازی استفاده نمیشود بلکه برای ساخت کمد دیواری و ریلی، دکور، میز تلویزیون و خیلی وسایل دیگر نیز کاربرد دارد. MDF تنوع رنگ و طرح زیادی دارند و کیفیت آنها هم بسته به کارخانه تولید MDF متفاوت می باشد.

ورق های MDF انقدر پرکاربرد می باشند که حتی زمانی که از متریال با کیفیت تر و زیباتری مثل های گلاس برای ساخت کابینت های گلاس یا روکش چوب برای کابینت روکش چوب استفاده میشود، معمولاً یونیت کابینت (یعنی سازه یا چهارچوب کابینت) را از ام دی اف می سازند.

علت این است که یونیت کابینت کمتر دیده میشود و از طرفی کیفیت ام دی اف (MDF) برای این کار قابل قبول می باشد.

حتی مغزی ورق همه این متریال هایی که گفته شد نیز از جنس MDF می باشد.

فیلم نصب کابینت ام دی اف

فیلم نصب کابینت های MDF را به زودی در این بخش برای شما قرار می دهیم، تا با نحوه ساخت و نصب MDF Cabinet آشنا شوید.

تمامی مراحل ساخت و نصب این مدل از کابینت ، توسط متخصصین شرکت فنی و مهندسی تهران کابینت ، و با استفاده از بهترین یراق آلات و ورق های گلاس ، ساخته می شود.

پیشنهاد ویژه: همه چیز درباره کابینت رومی، لاکچری ترین کابینت بازار ایران در تهران کابینت.

اپن ام دی اف شیک

با توجه به فضای خانه های آپارتمانی امروزی، ساخت اپن ام دی اف شیک طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در کنار مزایای این نوع طراحی، اپن معایبی نیز دارد که از آن جمله می توان به پیچیدن بوی غذا در کل فضای خانه اشاره کرد.

اما با این حال مدل اُپن هنوز هم از کارایی و محبوبیت زیادی برخوردار است.

بنابراین در ادامه قصد داریم نمونه های جذابی از طراحی های زیبای آشپزخانه اُپن دار با متریال محبوب ام دی اف را به شما معرفی نماییم.

از آنجا که باز بودن فضای آشپزخانه موجب می شود که دکوراسیون این بخش در معرض دید عموم قرار گیرد.

از این رو طراحی داخلی این قسمت از منزل اهمیت زیادی پیدا کرده است، و با توجه به مدل های زیبای کابینت MDF و … که امروزه وجود دارد.

و نیز انواع طرح های گچی، ام دی اف و کناف برای دیوار می توان فضای داخل خانه را به گونه ای شیک و زیبا طراحی نمود.

در این قسمت تصاویر متنوع و زیبایی از اپن مدل ام دی اف برای دکوراسیون محیط قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

انواع ام دی اف

ام دی اف مات :

برای تولید ام دی اف مات از دو نوع روکش ملامینه و یا رنگ مات استفاده می شودکه هرکدام دارای خصوصیات و کد مخصوص خود می باشد

ام دی اف براق :

ام دی اف براق به دو صورت تولید می شود :

یکی استفاده از روکش های گلاس – دیگری استفاده از رنگ آمیزی براق

ام دی اف با روکش برجسته :

امروزه نوع جدیدی از روکش ورق های ام دی اف به بازار آمده که علاوه بر تنوع رنگی دارای برجستگی های خاص می باشد

که همانند چوب طبیعی، طرح چوب و گره ها را نمایان می کند و یا اینکه در طرح های فانتزی می باشد

قیمت کابینت ام دی اف

قیمت کابینت ام دی اف در حالت کلی با توجه به نرخ اتحادیه کابینت سازان تعیین می شود.

اما به عنوان مثال قیمت واحدی که برای تولید، ساخت و نصب این محصول در نظر گرفته اند، از متری 900.000 تا 1300.000 در نظر گرفته اند.

که البته با توجه به نوع سفارش شما، نوع ورق ام دی اف که قرار است در ساخت کابینت شما استفاده شود می تواند متغیر باشد.

ولی ما این اطمینان را به شما می دهیم که قیمت کابینت ام دی اف و دیگر انواع کابینت در تهران کابینت بسیار مناسب و اقتصادی می باشد و این تضمین را می کنیم که شما می توانید در شرکت تهران کابینت نمایندگی رسمی ساخت و نصب کابینت های مدرن در تهران با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت سفارش دهید و آن را خریداری نمایید.

پس لطفا زمان را از دست ندهید و همین حالا با نمایندگی اصلی تولید و ساخت کابینت مدرن در تهران تماس بگیرید.

و از مشاوره و راهنمایی کارشناسان و متخصصات شرکت تهران کابینت استفاده نمایید.

و با توجه به مشاوره همکاران ما و میزان بودجه ای که برای قیمت این محصول در نظر گرفته اید بهترین مدل کابینت را برای منزل خود سفارش دهید و از داشتن آشپزخانه شیک و مدرن لذت ببرید.

تهران کابینت بهترین شرکت تولید کننده ام دی اف خام در ایران و ارائه دهنده بهترین قیمت عمده ورق ام دی اف و قیمت ورق ام دی اف خام، قیمت ورق ام دی اف پاک چوب، مناسب ترین قیمت ام دی اف خام ایرانی و خرید ورق ام دی اف را در اختیار شما مشتری عزیز قرار می دهد.

و شما برای خرید کابینت مدرن برای منزل خود فقط کافیست به نمایندگی اصلی تولید و طراحی ورق ام دی اف  در تهران مراجعه نمایید.

خرید کابینت ام دی اف

باید بدانید که با توجه به شرایط کنونی یعنی با توجه به تورم و گرانی بسیار شدید به وجود آمده خرید کاببینت نیازمند بررسی بسیار زیادی در از جهت هزینه پرداختی و با وجود غیر قابل بازگشت بودن این هزینه دارد. از این جهت خرید کابینت در انواع مختلف به خصوص خرید کابینت ام دی اف با توجه به همین شرایط گرانی آن هم از تهران کابینت دارای یکسری مزایا می باشد.

اول آن که تهران کابینت تمامی خدمات خود را گارانتی بازگشت وجه می کند.

تهران کابینت خود تولید کننده می باشد و با حذف واسطه ها سعی در ارائه بهترین قیمت موجود و همچنین قیمت رقابتی برای خرید کابینت ام دی اف ارائه می کند.

تخفیف قرار گرفته روی محصولات تهران کابینت کاملا منطقی بوده و قیمت ارائه شده با توجه به بهترین کیفیت ارائه شده برای نصب کابینت کاملا منصفانه بوده و دارای گارانتی نیز می باشد.

شما می توانید همین حالا برای دریافت راهنمای خرید کابینت ام دی اف ، مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی به صورت رایگان و هم چنین خرید کابینت ام دی اف با شماره های تهران کابینت تماس بگیرید.

نمایندگی کابینت ام دی اف در تهران

همانطور که در بخش قبلی هم گفته شد تهران کابینت نمایندگی اصلی کابینت مدرن در تهران می باشد و شما می توانید بهترین قیمت کابینت را فقط و فقط از نمایندگی اصلی تولید انواع کابینت های ایرانی و خارجی در تهران خریداری نمایید.

کابینت ام دی اف چیست

کابینت ام دی اف از دیگر انواع کابینت می باشد که جنس تشکیل دهنده آن ورق های MDF می باشد.

این نوع کابینت علاوه بر آن که به علت جنس مواد تشکل دهنده که ام دی اف خام می باشد قیمت به صرفه ای دارد همچنین به علت روکش های مختلفی که روی ام دی اف را می پوشاند در طرح های متنوعی نیز ساخته می شود.

کابینت ام دی اف معمولا اولین گزینه و بیشترین آمار خرید و استفاده را در خانه های ایرانی دارد.

کابینت ام دی اف (MDF) طرح و رنگ های خیلی متنوعی دارد.

در اینجا تعدادی از تصاویر این نوع کابینت رو می بینید.

جنس بدنه ی این نوع کابینت ها از ورق ام دی اف (MDF) است.

در اینجا بدنه کابینت یعنی درب‌ها، تاج، پاخور، کناره و خلاصه همه بخش‌هایی از کابینت که وقتی درب‌های کابینت بسته هستند دیده میشوند، بجز صفحه روی کابینت.

مغزیِ ورق های سازنده کابینت ام دی اف، از جنس ام دی اف خام و روکش آن از جنس ملامینه است.

جهت دیدن جدیدترین طرح ها صفحه اینستاگرام تهران کابینت را دنبال کنید.

و به خاطر همین روکش، در برابر رطوبت مقاوم می باشد.

البته در ادامه توضیح خواهیم داد که این مقاومت به رطوبت وابسته نیست.

در صورتی که روکش ام دی اف آسیب ببیند، آب به داخل ورق کابینت نفوذ کرده و باعث خرابی آن میشود که البته در برخی از موارد و نوع ام دی اف روکش کابینت ام دی اف نیز قابل تعویض می باشد.

در کابینت MDF جنس یونیت (اسکلت کابینت) هم معمولاً از ام دی اف انتخاب می شود.

تهران کابینت برای تولید کابینت های ام دی اف حتی برای آن که هزینه کمتری هم برای خرید مشتریان داشته باشند در حالی که کیفیت، مقاومت و زیبایی آن به همان اندازه حفظ شود اقدام به تولید نوع خاصی از کابینت های ام دی اف می کند به این صورت که:

تمامی درب ها و بخش های آزاد(بخش هایی که با دیگر کابینت ها در تماس نیستند) و بخش صفحه کابینت از جنس MDF می باشد و مابقی قسمت ها به این علت که دیده نمی شوند از آلومینیوم ساخته می شوند.

در این صورت علاوه بر آن که شما هزینه کمتری را برای خرید کابینت ام دی اف متحمل شده اید همان زیبایی را در اختیار خانه خود قرار می دهید.

در صورتی که قصد خرید کابینت را دارید، لطفا در فرم رو به رو ، اطلاعات مربوط به نوع و مدل کابینت مورد نظر خود را وارد نمایید، و برای همکاران ما در شرکت تهران کابینت ارسال نمایید.

تا همکاران ما در شرکت تهران کابینت ، با شما تماس بگیرند، و اطلاعات لازم را در زمینه مدل های مختلف کابینت، و آلبوم تصاویر و بروشور های مدل های مختلف کابینت را در اختیار شما قرار دهند.

هدف اصلی شرکت تهران کابینت این است که فروش پایان یک معامله نیست ، بلکه آغاز یک تعهد است.

طراحی کابینت ام دی اف

سهولت در ابزار زنی

این ورق ها به دلیل نرم بودن الیاف ام دی اف، خیلی راحت ابزار زده می شود

قیمت مناسب کابینت ام دی اف

این محصول به لحاظ قیمت نسبت به سایر انواع کابینت دارای قیمت مناسب تری می باشد

طراحی با سبکی مدرن

این محصول در عین سادگی به آشپزخانه شما سبکی مدرن و زیبا می بخشد

طراحی کابینت ام دی اف با پایداری و مقاومت بالا

این کابینت نسبت به نئوپان روکش ملامینه مقاومت و دوام بسیار بیشتری دارند

مزایای کابینت ام دی اف

از جمله مهم ترین مزایای کابینت های ام دی اف به شرح زیر است.

  • مقاومت بالا در صورت مراقبت
  • تنوع در رنگ و طرح
  • قابلیت برش بالا
  • قیمت بسیار مناسب
  • صاف و یکپارچه

معایب کابینت های ام دی اف

مهم ترین معایب کابینت ام دی اف به شرح زیر است.

  • وزن زیاد
  • نیاز به مراقب در برابر آب
  • آسیب پذیری در برابر حرارت

در ابتدا برای این که مفهوم کابینت ام دی اف را بررسی کنیم به تعریف کلی کابینت می پردازیم، کابینت یکی از پركاربرد ترین مبلمان مسکونی و اداری است كه به معنای قفسه و اطاقک می باشد.

از آنجا که کابینت ها بخش مهمی در خانه شما ایفا می کنند لذا باید هنگام ساخت از خلاقیت بهره برد تا زمان نصب در خانه شما بهتر به چشم بخورند.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه:

برای آگاهی از اینکه چه شکل از کابینت کدام ترکیب به فضای خانه و آشپزخانه شما می آید بهتر است کمی با دکوراسیون خانه آشنایی داشته باشید.

از دیرباز تا کنون دکوراسیون های داخلی خانه ها تغیرات زیادی را متحمل شده است. به گونه ای که دیگر امروزه به صورت کامل مفاهی زیبایی شناسی در خانه تغییر کرد.

اگر یادتان باشد در گذشته آشپزخانه در مکانی دور از دسترس نسبت به دیگر بخش های خانه و به عنوان یک اتاق کامل در نظر گرفته می شود.

در حالی که امروزه آشپزخانه در عمومی ترین مکان و حتی گاهی با خود اتاق پذیرایی و یا نشیمن ترکیب می شود. با این حال باز هم کمی قبل تر از اپن برای جدا سازی آشپزخانه از فضای پذیرایی استفاده می کردند در حالی که امروزه و در زمان حال همین اپن هم برداشته شده.

در حالی که دائما ای ترکیب ها و سخات و ساز ها در خانه ها دچار تغییر است نوع جدید از چیدمان و دکوراسیون داخلی خانه ها به وجود آمده که اتفاقا بسیار زیبا هم می باشد و برای نصب کابینت ام دی اف بسیار مناسب است.

آشپزخانه کاملا به پذیرایی شما متصل می باشد و از طرفی یک کابینت مستطیل مانند(فرقی نمی کند از چه نوعی) در مرکز آشپز خانه قرار گرفته و با توجه به سلیقه محل سینک و یا آجاق گاز می باشد.

نکته:

هنگام خرید کابینت در هر نوع یکی از مهم ترین فاکتور های آن چیدمان می باشد.

علاوه بر آن که دو یا سه صندلی در کنار این محل تعبیه شده است.

همچنین دور تا دور آشپزخانه بهتر است از حال L مانند استفاده گردد کابینت هایی نصب شده اند.

الگوی گفته شده تا حد زیادی برای نصب کابینت های ام دی اف و از طرفی بسیار زیبا می باشد.

كابینت ام دی اف از جمله محبوب ترین انواع کابینت هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت برای خرید مشتریان می باشد.

طراحی خود کابینت و شیوه چینش آن در خانه مهم ترین فاکتور های خرید چه کابینت ام دی اف و چه دیگر انواع کابینت می باشد. شما همچنین می توانید برای این مورد از مشاوره رایگان تهران کابینت برای این موضوع استفاده نمایید.

انواع کابینت ام دی اف

كابینت زمینی ام دی اف

كابینت دیواری ام دی اف

كابینت نیمه ایستاده ام دی اف

كابینت ایستاده ام دی اف

کابینت ویترین ام دی اف

كابینت كانتر ام دی اف

در ادامه به بررسی مفهوم یونیت کابینت و دیگر قطعات آن می پردازیم.

منظور از یونیت ام دی اف در واقع به کل اسکلت کابینت ام دی اف گفته می شود که شامل کف، روی آن، پشت و دو طرف کابینت می شود که فضای داخل آن می تواند توسط طبقات ثابت یا متحرک به چند قسمت تقسیم گردد می باشد.

اسکلت یونیت ام دی اف:

منظور از اسکلت یونیت ام دی اف چارچوب قفسه و پیشخوان یونیت های كشودار یا دردار (بازشو عمودی، بازشو به پهلو و كركره ای، كشویی و …) بدون در نظر گرفتن درها، طبقات متحرک و صفحه رویه، اسکلت گفته می شود.

در یونیت ام دی اف:

یک در معمولا از خود جنس اسکلت یونیت که برای استفاده در فضای دهانه اسکلت یونیت (به صورت بازشو) به كار می رود.

یونیت زمینی کابینت:

منظور از یونیت زمیینی کابینت ام دی اف در واقع همان کابینت معمولی است که توسط پایه هایی روی زمین قرار دارد.

یونیت دیواری (هوایی):

در واقع کابینت هایی که روی دیوار نصب می گردد و هیچ گونه اتصالی به زمین ندارند از این نوع می باشد.

یونیت نیمه ایستاده:

منظور از یونیت نیمه ایستاده کابینت هایی می باشند که بیشتر به صورت عمودی در حالی که پایه های بلندی دارند هم به صورت زمینی و هم با چند پیچ به دیوار متصل می گردند.

یونیت ایستاده (كمد):

همان طور که خواندید همان کمد هایی می باشند که در برخی از خانه ها به عنوان ویترین مورد استفاده قرار می گیرند.

یونیت قفسه:

به یونیتی یا کابینتی گفته می شود که هیچ دری ندارد و به عنوان قفسه مورد استفاده قرار می گیرد.

قفسه ای که برای نگهداری ادویه جات و یا شکر و از این قبیل در خانه های موجود است از این دست است.

یونیت ویترین:

یونیت ویترین دقیقا مشابه یونیت ایستاده می باشد با این تفاوت که از چند جهت قابل مشاهده است و برای پذیرایی مورد استفاده واقع می شود.

یونیت كانتر :

این نوع یونیت کابینتی می باشد که آشپزخانه را از پذیرایی جدا می کند و می تواند به عنوان یک میز غذا خوری و یا محلی برای سینک ظرفشویی و یا گاز در طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار گیرد.

یونیت های داخلی:

این نوع از کابینت ها بیشتر برای استفاده به عنوان تجهیزات تو کار مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مثال گاز ها و یا یخچال های توکار.

یونیت های لوازم داخلی در کابینت:

منظور از این یونیت ها در واقع همان کابینت های کشویی می باشد که برای قرار دادن دستگیره ها، سفره و دیگر موارد این چنین مورد استفاده واقع می شود.

در بخش بعدی می خواهیم اقدام به معرفی تخصصی تر کابینت ام دی اف نماییم.

مواد اولیه اصلی به كار رفته در ساخت كابینت

صفحات فشرده چوبی: بیشتر از خرده چوب ها با چسب و یا به صورت لایه ای ساخته می شود.

روكش: طبیعی یا چوبی – مصنوعی یا انواع پلیمر

نوار لبه: چوبی – لترون – پی وی سی

روکش MDF: روكش به لایه ای نازک از چوب یا مواد مصنوعی گفته می شود كه برای زیباسازی و پوشش صفحات فشرده چوبی مورد استفاده قرار می گیرد.

در یک طبقه بندی كلی روكش ها به دو دستۀ طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند

روكش های طبیعی یا چوبی در ساخت کابینت ام دی اف

روکش های طبیعی که از چوب ساخته شده اند بسیار گران می باشند و در قطر های 2 میلی متر تا 9 میلیمتر روی کابینت ها متصل می گردد در صورتی که از این میزان بیشتر شود به عنوان لایه در نظر گرفته خواهد شود.

چوب هایی که به صورت روکش استفاده می شوند در شرایط خاصی و بعد از پخته شدن مورد استفاده قرار می گیرند.

معمولا روکش های طبیعی از درختان پهن برگ ساخته می شود که البته از دیگر انواع درختان نیز می توان روکش ساخت اما زیبایی خاصی ندارد.

روکش های مصنوعی نیز که در ادامه معرفی می شود از طرح های روکش های چوبی می باشد که روی ورق های مختلف مصنوعی چاپ می شود.

روكش های مصنوعی در ساخت کابینت ام دی اف

این روکش های مصنوعی که در ساخت کابینت ام دی اف استفاده می شود. ترکیبی از کاغذ با یک طرح از روکش های طبیعی یا یک طرح دلخواه با لایه ای از پلاستیک مرغوب و چند مواد نگهدارند و تثبیت کننده ساخته می شود.

از چهار نوع از معروف ترین روکش های کابینت می توان به مواد لترون یا فینیش فویل و ترموپلاستیک یا pvc و همچنین ملامینه یا lmp و لمینت ها اشاره کرد.

تخته فیبر کابینت ام دی اف

منظور تخته فیبر کابینت همان ورقی می باشد که روکش کابینت روی آن کشیده می شود و سپس با یکدیگر بر روی ام دی اف خام چسبانده می شوند.

تخفته فیبر کابینت از فیبر های(عناصر باریک و کشیده چوبی و یا غیر چوبی) و مواد لینگو سلولوزی مانند ساقه گیاه گندم، ذرت و یا نی شکر که به صورت خمیر در آمده اند همراه با افزودن چسب های مختلف به دست می آید.

این تخته فیبر ها به سه دسته تقسیم می شوند.

  •  تخته فیبر های عایق یا ال دی اف
  • تخته فیبر نیمه سخت یا ام دی اف
  • تخته فیبر سخت اچ دی اف

تقسیم می شوند که در بین آن ها mdf پرکاربرد ترینشان می باشد که البته ممکن است دو و یا هر سه آن ها به یکدگیر متصل شده و مورد استفاده قرار گیرند. این موارد ممکن است به صورت خام و یا روکش شده نیز مورد استفاده قرار گیرند که به دوام هر یک از این موارد علاوه بر زیبایی آن کمک می کنند.

در بین روکش هایی که برای استفاده از آن معرفی شد روکش ملامینه بیشترین کاربرد را دارد که در فرایند تولید آن از کاغذ دکوراتیوه آغشته به رزین(ماده ای که در صنعت اپوکسی نقش دارد) تحت فشار و حرارت بر روی تخته فیبر چسبانده می شوند.

باید بدانید که به علت وجود فشردگی بسیار زیاد بین بخش های مختلف یک قطعه MDF به و همچنین به کاربردن پارافین در ساخت بخش های مختلف آن باعث شده که ام دی اف های جدید در جذب رطوبط بسیار کند عمل کنند و با قرار دادن عایق و روکش طول عمر بالایی نیز داشته باشند.

ابعاد صفحات کابینت ام دی اف در ایران

معمولا ضخامت صفحات MDF از 3 میلیمتر تا 80 میلیمتر می باشد در حالی که در ایران ماکسیمم قطر صفحات ام دی اف 32 میلیمتر است. با این حال شما توانید اقدام به درخواس برای قطور تر ساخت مدل های کابینت خود کنید.

اتصال پیچ ام دی اف

همانطور که می دانید برای فیکس کردن قطعات کابینت به هم و هم برای فیکس کردن کابینت به دیوار از پیچ استفاده می کنند. در میان پیچ هایی که برای اتصالات استفاده می شود برای اتصال قطعات ام دی اف از پیچ فیکس استفاده می شود که در تمامی طول خد دارای رزوه است و بسیار تیز (خودکار) نیز می باشد.

چسب مورد استفاده در کابینت MDF :

در تولید کابینت چسب های مختلفی وجود دارد که هر کدام برای بخش خاصی یک قطه را به قطعه دیگر متصل می کنند.

از جمله انواع چسب هایی که در تولید و اتصال قطعات انواع کابینت های MDF نقشد دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • چسب چوب
  • چسب پلی یورتان
  • چسب آهن
  • چسب سیلیکون

 

ارزان ترین قیمت کابینت ام دی اف
ارزان ترین قیمت کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف رنگ استخوانی
کابینت ام دی اف رنگ استخوانی
کابینت ام دی اف قدیمی
کابینت ام دی اف قدیمی

آیا کابینت ام دی اف بهتر می باشد یا چوبی؟

ام دی اف ظاهری مدرن و قیمت مناسب تری نسبت به کابینت های معمولی دارد که از چوب ساخته شده است، یک انتخاب اقتصادی برای مردم است. از طرفی عده ای به دنبال سبکی متفاوت و خاص تر هستند و کارهای چوبی لوکس بیشتر به سلیقه این افراد نزدیک است. در کنار سبکی که انتخاب می کنید، مکان و کاربرد محصول مورد نظر نیز بسیار مهم است. مثلا اگر ساکن شهرهای شمالی هستید، ام دی اف ساده برای تولید کابینت یا هر محصول دیگری مناسب نیست و تخته سه لا ترجیح داده می شود.

  • از نظر اقتصادی ام دی اف بهتر از چوب است.
  • در اجرای سبک های خاص و متفاوت بهتر از ام دی اف است.
  • در محیط مرطوب تخته سه لا و ام دی اف روکش دار از اولویت بیشتری نسبت به ام دی اف و چوب خام برخوردار است.

آیا ام دی اف برای تولید درب بهتر است یا چوب؟

با توجه به کیفیت و دوام بالای چوب، قطعا ساخت انواع درب های ورودی و داخلی از چوب در اولویت خواهد بود. اما به دلیل قیمت بالای چوب می توان از چوب های ارزان تری مانند چوب روسی برای کاهش هزینه استفاده کرد. برای قطعات مسطح، تخته سه لا یا تخته سه لا انتخاب خوبی است. از این ورق در ساخت درب های تخته سه لا که عمدتا در بیمارستان ها و فضاهای مرطوب مانند توالت و حمام استفاده می شود.

بنابراین در پاسخ به این سوال که در درب سازی بهتر است، بین ام دی اف یا چوب؟ پاسخ ما این است: چوب قطعا بهتر است.

به نظرتان استحکام کابینت ام دی اف بهتر است یا چوب؟

کابینت های چوبی در سبک های مختلف با بافت های زیبا که در چوب طبیعی معمولا در سبک های کلاسیک وجود دارد ساخته می شوند. چوب طبیعی ابتدا به صورت خام بوده و پس از برش، حکاکی و افزودن طرح ها و نقش ها با دستگاه های CNC و گذراندن مراحل رنگ آمیزی، برای استفاده نهایی به دست مشتری می رسد.

کابینت های چوبی را می توان از چوب های مختلفی مانند راش، گردو، عش، افرا، توسکا، بلوط و مالچ تهیه کرد که همگی جزو کابینت های گران قیمت و پرطرفدار طبقه بندی می شوند. اما بریم سراغ سوالی که در ابتدا مطرح کردیم، یعنی ماندگاری کابینت چوبی بهتر است یا ام دی اف؟

کابینت های چوبی دوام بیشتری دارند

دوام تمام کابینت های چوبی در مقایسه با کابینت ام دی اف کمی بیشتر است و این به دلیل انعطاف پذیری بیشتر چوب نسبت به ام دی اف است. اگر استحکام و طول عمر برای شما در اولویت نیست و به دنبال کابینتی با قیمت بهتر و البته باکیفیت هستید پیشنهاد ما استفاده از کابینت ام دی اف با روکش چوب می باشد. کابینت روکش چوب بافت بسیار زیبا و قیمت مناسبی دارند.

مشاوره رایگاه تهران کابینت