کابینت انزو

کابینت انزو، یک کابینت جدید برای دوستداران آشپزخانه های مدرن و کلاسیک

نمایندگی کابینت انزو

کابینت انزو: تهران کابینت با بیش از بیست سال سابقه طراحی و ساخت انواع کابینت های ایرانی و خارجی، موفق به اخذ نمایندگی این کابینت آشپزخانه از شرکت  انزو در ایران شده است.

تهران کابینت نمایندگی ساخت و تولید این محصول در ایران تمامی تولیدات خود را با گارانتی معتبر 5 ساله به مشتریان خود ارائه می دهد

ضمنا به دلیل اینکه صفر تا صد طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه توسط تکنسین های خلاق تهران کابینت صورت می گیرد، قیمت کابینت هم در شرکت تهران کابینت مناسب تر از بقیه شرکت های نصب کابینت در تهران و سراسر ایران می باشد

و به دلیل استفاده از بهترین یراق آلات و با کیفیت ترین ورق های کابینت همانطور که در قسمت بالا هم گفته شد شرکت تهران کابینت نمایندگی این کابینت در ایران، بهترین کابینت تولید شده توسط متخصصین این شرکت را به مدت 5 سال بیمه می کند

عکس کابینت انزو

قطعا بهترین چیزی که می تواند به شما کمک کند که با دیدن آن بتوانید بهترین انتخاب را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب نمایید عکس کابینت آشپزخانه می باشد، آن هم عکسی بصورت واقعی تهیه شده باشد و شما بتوانید با دیدن آن عکس محصول را با فضای مورد نظر خود مطابقت دهید.

در قسمت روبه رو ما با قرار دادن چندین عکس جدیدترین مدل کابینت انزو، مدل های مختلف این کابینت را در منازلی با دکوراسیون های متفاوت برای شما قرار داده ایم

و امیدواریم که با دیدن عکس کابینت آشپزخانه انزو بتوانید مدل کابینت آشپزخانه مورد علاقه خود را پیدا کنید

البته این نکته را به یاد داشته باشید که شما با مشاهده عکس محصول، باید این تصاویر را با موقعیت، متراژ، و سبک ساخت آشپزخانه محل سکونت خودتان مقایسه نمایید

شاید این طرح ها با موقعیت آشپزخانه شما مطابقت نداشته باشد

اما شما می توانید با مشورت با همکاران ما در تهران کابینت، شبیه این سبک های طراحی را در آشپزخانه منزل خود پیاده سازی نمایید.

در صورتی که قصد خرید کابینت را دارید، لطفا در فرم رو به رو ، اطلاعات مربوط به نوع و مدل کابینت مورد نظر خود را وارد نمایید، و برای همکاران ما در شرکت تهران کابینت ارسال نمایید.

تا همکاران ما در شرکت تهران کابینت ، با شما تماس بگیرند، و اطلاعات لازم را در زمینه مدل های مختلف کابینت، و آلبوم تصاویر و بروشور های مدل های مختلف کابینت را در اختیار شما قرار دهند.

هدف اصلی و شعار شرکت تهران کابینت این است که فروش پایان یک معامله نیست ، بلکه آغاز یک تعهد است.

قیمت کابینت انزو

جهت سفارش ساخت کابینت فرم زیر را تکمیل نمایید

پیشنهاد ویژه : برای خرید کابینت ام دی اف به شرکت تهران کابینت، بهترین شرکت تولید و طراحی کابینت در تهران مراجعه نمایید.

مدل کابینت انزو

زیبایی منحصر به فرد کابینت انزو

زیبایی منحصر به فرد این کابینت به دلیل دارا بودن روکش یکپارچه و تنوع بالای طرح و رنگ

مقاومت بالای کابینت انزو

کابینت های طرح انزو دارای مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت می باشند

قابلیت تعمیر کابینت انزو

قابلیت تعمیر و ترمیم این کابینت برای تمام قسمت های آسیب دیده وجود دارد

عدم آلوده سازی محیط کابینت انزو

رفع مشکل آلوده سازی محیط زیست در کابینت های طرح انزو به دلیل دارا بودن روکش مناسب این محصول

انواع کابینت انزو بر پایه روکش

بر اساس روکش به دو دسته کلی زیر تقسیم می شوند:

  1. همراه با روکش pvc (وکیوم)
  2. با روکش رنگی

انواع کابینت های انزو رنگ شده با سه نوع پوشش رنگی پرکاربرد

کابینت Enzo علاوه بر روکش PVC با سه نوع رنگ‌آمیزی زیر پوشش داده شده‌اند:

  • با رنگ پرداخت شده
  • با روکش پلی استر
  • با روکش پلی اورتان

کابینت انزو رنگی

یکی دیگر از مدل های این کابینت، کابینت انزو رنگی می باشد.

توضیحات کابینت انزو طوسی

این نوع کابینت دارای طراحی های منحصر به فرد و ظریفی است که امروزه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. کابینت انزو طوسی به آشپزخانه طح زیبا و جانی دوباره می بخشد.

مهمترین موارد در طراحی و اجرای جدیدترین مدل کابینت انزو استفاده از وسایل مجهز و همچنین کیفیت رنگ مورد استفاده است.

کابینت انزو عمدتا به صورت براق اجرا می شود اما نسخه مات آن نیز قابل اجرا است و گزینه ای مناسب برای دوستداران سبک نئوکلاسیک است.

کابینت های انزو طوسی دارای انواع مختلفی هستند که از نظر ظاهر و طراحی شبیه به یکدیگر هستند ولی از نظر کیفیت با یکدیگر تفاوت دارند.

کابینت انزو طوسی را در عکس ها مشاهده می کنید که به شکل L می‌باشد. با توجه به فضای آشپزخانه، کابینت های زیادی در آشپزخانه تعبیه شده است تا فضای زیادی برای ذخیره سازی فراهم شود. آشپزخانه دارای سینک استیل دو لگنی، اجاق گاز، هود مخفی، درب یخچال و فر است.

تعدادی کابینت در اطراف یخچال قرار داده شده است که برای قرار دادن وسایل برقی و مواد غذایی در خارج از یخچال ایده بسیار خوبی است. استفاده از لوازم جانبی در طراحی کابینت امروزی، آشپزخانه کارآمدتر از قبل شده و جذابیت بیشتری دارد.

در این آشپزخانه با کابینت انزو طوسی سه کشو زیر گاز قرار داده شده تا فضای مناسبی برای وسایل کوچک آشپزخانه و همچنین ادویه جات وجود داشته باشد. در کنار همه اینها جزیره ای زیبا در مرکز این آشپزخانه طراحی و راه اندازی شده است.

جزیره های بیشتری در آشپزخانه هایی با کابینت های سبک کلاسیک و کابینت های نئوکلاسیک استفاده می شود علاوه بر ایجاد فضای بیشتر برای نگهداری، استفاده از جزیره به عنوان میز ناهار خوری و میز کار نیز مورد استفاده قرار می گیرد که کار را در هنگام پخت و پز و موارد دیگر تسهیل می کند.

قیمت کابینت انزو پولیشی

قیمت کابینت انزو پولیشی با توجه به نرخ اتحادیه کابینت سازان تعیین می شود

اما با توجه به این که تهران کابینت نمایندگی رسمی محصول مورد نظر در تهران و سراسر ایران می باشد، قیمت کابینت آشپزخانه در تهران کابینت مناسب تر از سایر تولید کننده های کابینت ایرانی و خارجی می باشد

چرا که تکنسین های تهران کابینت با تلاش و پشتکار شبانه روزی خودشان دست به کار شده و تمامی ابزار آلات و قطعات مختلف را برای ساخت و تولید کابینت های آشپزخانه را خودشان تولید می کنند، پس به همین دلیل کابینت آشپزخانه را با بهترین قیمت در شرکت تهران کابینت طراحی و ساخته می شود و در منازل شما مشتریان عزیز نصب می کنند

طراحی و اجرای کابینت های طرح انزو توسط تیم حرفه ای و متخصص تهران کابینت با مناسب ترین قیمت ها و بالاترین سطح کیفیت خدمت

قیمت کابینت انزو به شدت به رنگ آن بستگی دارد. با توجه به رنگ خاص کابینت طرح انزو و قیمت بالای آن، رنگ آمیزی این سبک از کابینت آشپزخانه دشوار و پرهزینه است. بهترین نوع رنگ برای کابینت انزو، رنگ پولیش یا رنگ پلی اورتان است. البته از رنگ های پلی استر نیز می توان استفاده کرد که قیمت و کیفیت کمتری دارند. نوع دیگری از کابینت با روکش ممبران و توسط دستگاه وکیوم تولید می شود که نسبت به رنگ آمیزی ارزانتر است اما کیفیت و طول عمر بالایی ندارد.

در مجموع می توان کابینت انزو قیمت را متری 7 تا 9 میلیون تومان برآورد کرد. در مقایسه با قیمت کابینت چوبی، هزینه کابینت به سبک انزو بسیار کمتر است، البته توجه داشته باشید که کابینت کاملا از ام دی اف ساخته شده است ، در حالی که کابینت سبک کلاسیک اغلب از تمام چوب طراحی و ساخته می شود.

البته تطبیق پذیری طرح این نوع کابینت در قیمت تمام شده تاثیر دارد و اگر از طرح های ساده تری استفاده کنید قطعا هزینه تمام شده کابینت کمتر خواهد شد. می توان گفت نام دیگر کابینت کلاسیک ساده، کابینت نئوکلاسیک است و کابینت طرح انزو تقریبا در این دسته طبقه بندی می شود.

کابینت انزو چیست

آیا می دانید کابینت انزو چیست؟ این کابینت نوعی کابینت کلاسیک به حساب می آید اما در بیشتر موارد نسبت به کابینت کلاسیک ساده تر است و کمتر حکاکی و ابزار روی نمای کار می خورد

البته این موضوع کاملا به سلیقه مشتری بستگی دارد

متریال صفحه کابینت های طرح انزو می تواند، صفحه 23 میل شرکتی (ارزانترین گزینه)

باشد یا از جنس سنگ مصنوعی کورین که بهترین نوع صفحه کورین متعلق به شرکت های کره ای سامسونگ و ال جی می باشد.

مطلب پیشنهادی: کابینت نئوکلاسیک چیست؟

تهران کابینت، نمایندگی این کابینت منحصر به فرد در تهران و سراسر ایران بهترین کابینت های آشپزخانه را با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین یراق آلات به دست شما می رساند

قیمت کابینت انزو

پیشنهاد ویژه : برای خرید کابینت ممبران به شرکت تهران کابینت، بهترین شرکت تولید و طراحی کابینت در تهران مراجعه نمایید.

قیمت کابینت انزو

معایب کابینت انزو

در این قسمت به یکسری از معایب کابینت انزو اشاره کرده ایم که شما با دانستن این معایب اطلاعات کاملی نسبت به محصول مورد نظر داشته باشید و بی جهت پول خود را دور نریزید

البته این معایب، معایبی نیستند که بخواهند کیفیت و زیبایی منحصر به فرد این کابینت را زیر سئوال ببرند، اما ایراد هایی مثل قیمت بالای کابینت مسئله ی مهمی است که مشتری حتما باید در جریان آن قرار بگیرد، که در زمان سفارش ساخت کابینت ، و با توجه به موجودی اقتصادی خود اقدام به سفارش ساخت و نصب کابینت آشپزخانه به شرکت مورد نظر نماید

نسبت به رطوبت و حرارت حساس است و ممکن است روکش و رنگ متورم شود

قیمت بالای کابینت دیگر مورد مهمی است که ممکن است برخی از مشتریان عزیز نتوانند از عهده ی هزینه آن برآیند، که البته در این مورد بخصوص باید خدمت شما عرض کنیم که جای هیچ نگرانی نیست چرا که شرکت تهران کابینت سعی دارد با فروش اقساطی محصول مورد نظر مشکل پرداخت هزینه را برای شما مشتریان عزیز تا حد معقولی کاهش دهد.

مشکلات تمیز کاری به خصوص در قسمت منبت و معرق کاری شده و امکان تعمیر و تغییر قسمت های آسیب دیده وجود ندارد

مزایای کابینت انزو

دانستن مزایای منحصر به فرد این کابینت هم خالی از لطف نیست، چرا که همین مزایای منحصر به فرد است که کابینت آشپزخانه طرح انزو را در زمره ی بهترین کابینت های آشپزخانه قرار داده است 

قابلیت تطبیق با هر نوع آشپزخانه و با هر اندازه

تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ

پوشش دهی کامل فضای آشپزخانه

مناسب برای استفاده تمام افراد خانواده

نکات مهم در خرید و نگهداری انواع کابینت آشپزخانه :

هرگز این کابینت را با مواد شوینده تمیز نکنید

از قرار دادن ظروف خیس در کابینت خودداری کنید

در کابینت های چوبی از نفوذ مورچه و موریانه جلوگیری نکنید

از قرار دادن اجسام سنگین داخل کابینت و یا روی آن خودداری کنید

در آشپزخانه های کوچک از کابینت های با طرح های درشت و واضح استفاده کنید استفاده کنید تا فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد.

در آشپزخانه های با نور کم از رنگ های روشن استفاده کنید.

در آشپزخانه های بزرگ از رنگ های تیره و مایل به قهوه ای استفاده کنید.

شرکت کابینت انزو

در ایران با تسامح یا شاید اشتباه به تمام شرکت هایی که کابینت هایی با طرح هایی مشابه کابینت های برند انزو تولید شرکت خارجی زنتیک تولید می کنند کابینت انزو می گویند.

نام گذاری موسس کابینت های طراح انزو به نام شرکت کابینت انزو تقریباً مشابه فرآیند نامگذاری پودر لباسشویی به نام تاید یا مایع شوینده به نام ریکا در ایران است.

همانطور که می دانید، «تاید» و «ریکا» به ترتیب نام اولین برندهای تولید کننده پودر لباسشویی و مایع شوینده در ایران بودند. و چون این دو برند در زمان ورود به ایران در بخش فعالیت خود پیشتاز بودند. از دیرباز در گوشه و کنار کشور به همه پودرهای لباسشویی «تاید» و به همه مایع ظرفشویی «ریکا» می گفتند. حالا در نام گذاری کابینت هایی مشابه طرح برند انزو و شرکت های سازنده آنها نیز همین اتفاق افتاده است.

سیستم آشپزخانه انزو

انزو یک نام تجاری است که در واقع بخشی از خط تولید زنتیک است . مشابه برند بری سان که زیر مجموعه برند اوریاژ است. برند زنتیک در زمینه کابینت، نورپردازی و دکوراسیون منزل فعالیت می کند.

برند انزو به طور خاص با سیستم آشپزخانه مرتبط است و فعالیت آن در زمینه طراحی، تولید و اجرای کابینت آشپزخانه، میز و صندلی و تمام درب های چوبی می باشد. سیستم آشپزخانه Enzo به دلیل نوآوری های موفق و طراحی باکیفیت در زمینه محصولات آشپزخانه مشهور است.

شرکت انزو کابینت در ایران به این معنی نیست که شرکت خاصی با این نام وجود دارد. در واقع در گفت و گوهای روزمره مردم به شرکت کابینت انزو می گویند تمام شرکت های کابینت سازی داخلی که کابینت هایی مشابه کابینت های برند انزو تولید می کنند و البته کابینت هایی که در ایران به نام کابینت انزو شناخته می شوند نیز کابینت با برند انزو نیستند و شناخته شده هستند. با این نام به دلیل شباهت در طراحی.

در طول این مقاله ما در مورد کابینت انزو با پیروی از عموم مردم صحبت می کنیم و در واقع در مورد کابینت طراحان انزو صحبت می کنیم. بنابراین واضح است که شرکت کابینت انزو در ایران – برخلاف تصور خیلی ها – هر نوع شرکت تولید کننده کابینت های طراح انزو است.

کابینت آشپزخانه انزو با چه رنگ هایی ساخته می شود؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، رنگ آمیزی یکی از مهم ترین مراحل تولید کابینت آشپزخانه انزو محسوب می شود. همانطور که در قسمت قبل گفته شد، کابینت آشپزخانه انزو تنوع رنگی زیادی ندارد.

به طور کلی می توان این نوع کابینت ها را در سه رنگ مختلف اجرا کرد:

  1. رنگ پولیش: رنگ پولیش محبوب ترین و در عین حال گران ترین نوع کابینت انزو است. این رنگ به دلیل درخشندگی و شفافیت بالا بسیار محبوب است. علاوه بر این، کابینت های پولیش شده در برابر ضربه مقاوم تر هستند.
  2. رنگ پلی اورتان: رنگ پلی اورتان با وجود کیفیت پایین تری نسبت به رنگ پولیش شده در برابر نور و رطوبت بسیار مقاوم است. در ضمن قیمت این نوع کابینت ها نسبت به کابینت های پولیش کمتر است.
  3. رنگ پلی استر: رنگ های پلی استر به دلیل کیفیت پایین، کدر شده و به مرور زمان محو می شوند.

البته کابینت های انزو می توانند در رنگ های مختلف نیز موجود باشند. اما کابینت های رنگی انزو کیفیت چندان خوبی ندارند زیرا مشخصات اصلی این نوع کابینت ها را ندارند. بنابراین اگر قصد خرید کابینت سفید را دارید به سراغ کابینت آشپزخانه انزو بروید.

علیرغم اینکه کابینت های انزو کابینت های کلاسیک به حساب می آیند، طراحان خاتم چندان مشغول نیستند زیرا برش الگو توسط ابزار بسیار ساده ای به نام CNC انجام می شود.

بدنه کابینت آشپزخانه انزو معمولا از ام دی اف به رنگ سفید صابونی یا سفید شیری براق ساخته می شود. رنگ سفید براق یا شیری کابینت آشپزخانه انزو به خوبی با سایر عناصر به کار رفته در آشپزخانه هماهنگ است و از این رو بسیار چشم نواز است. از طرفی رنگ سفید نور را بیشتر منعکس می کند و به همین دلیل آشپزخانه بزرگتر و روشن تر به نظر می رسد.

کابینت های آشپزخانه طرح انزو یک نوع کابینت کلاسیک هست که ضخامت درب های آن 25 میلی متر می باشد

و روکش درب های این کابینت همان روکش وکیوم است که در کابینت ممبران استفاده می شود

این کابینت در حقیقت یک مدل خاص از تولیدات شرکت zentique  بود

که بدلیل کیفیت بالا و طراحی متفاوتی که داشت خیلی سریع معروف شد

و در سرتاسر ایتالیا و دنیا تبدیل به یک برند مطرح و پر فروش شد

تفاوت این محصول با کابینت وکیوم این است که روکشی که برای این کابینت استفاده می شود ضخیم تر و باکیفیت تر است

البته بجای روکش خیلی از تولیدکننده ها از رنگ پولیشی استفاده می کنند

که باعث زیبایی بیشتر کار و البته بالاتر رفتن قیمت نهایی کابینت خواهد شد

شرکت انزو ایتالیا  فقط یک شرکت تولید کننده ورق انزو نیست بلکه فعالیت گسترده ای در زمینه طراحی دکوراسیون منزل ، نورپردازی و تولید مبلمان داشت.

مهمترین تولیدات شرکت انزو ساخت انواع درب های چوبی و کابینت آشپزخانه و همچنین میزو صندلی بود .

اما بدلیل نوآوری هایی که این شرکت در محصولات خود و به ویژه برند انزو داشت توانست موفقیت های زیادی کسب کند و در ردیف مطرح ترین تولیدکنندگان کابینت آشپزخانه قرار بگیرد.

در واقع شرکت انزو می تواند یک الگوی موفق و کاربردی برای تولیدکنندگان کابینت در ایران باشد.

همانطور که می دانید در حال حاضر شرکت های زیادی در حوزه تولید و فروش کابینت کلاسیک در کشورمان فعالیت دارند

اما متاسفانه بدلیل وجود هزینه های بالا، کمتر تولیدکننده ای حاضر به شرکت در نمایشگاه های صنعت چوب و مصنوعات چوبی است.

بدلیل عدم ارتقاء و بروز نبودن مدل ها و سبک طراحی، تولیدکنندگاه مطابق روال سابق با چند مدل محدود و بدون تنوع به کار خود ادامه می دهند

و اغلب بعد از چند سال فعالیت محکوم به شکست خواهند شد و نمی توانند سهم قابل توجهی از بازار را از آن خود کنند

پروسه تولید کابینت آشپزخانه شرکت انزو دقیقا مانند کابینت وکیوم است یعنی از ورق ام دی اف خام که روی آن طرحی خاص حکاکی شده ساخته می شود

و در دستگاه وکیوم سطح روی آن با روکش مخصوص پوشانده می شود و در نهایت تحت فشار دستگاه پرس قرار می گیرد.

البته تفاوت هایی هم دارد مثلا در کابینت وکیوم از ورق MDF با ضخامت 16 یا 18 میل استفاده می شود

درصورتیکه در این نوع کابینت از ورق 25 میل استفاده می شود که باعث بالا رفتن استحکام و البته وزن کابینت و سخت تر شدن پروسه نصب آن می شود

پس برای نصب محصول مورد نظر لازم است که از افراد متخصص و نصاب باتجربه استفاده کنید.

تفاوت بعدی این کابینت با کابینت وکیوم این است که روکشی که برای ورق های انزو استفاده می شود ضخیم تر و باکیفیت تر است

البته بجای روکش خیلی از تولیدکننده ها از رنگ پولیشی استفاده می کنند که باعث زیبایی بیشتر کار و البته بالاتر رفتن قیمت نهایی کابینت خواهد شد.

همچنین قسمت های کناری درب های این کابینت با استفاده از ماشین آلات CNC بصورت شیب دار تراش داده می شود و ضخامت آن کم می شود.

تفاوت مهم تری که این دو نوع کابینت باهم دارند بالاتر بودن قیمت این کابینت نسبت به کابینت وکیوم است

و دلیل آن استفاده از ورق ضخیم تر و متریال باکیفیت تر می باشد.

سیستم آشپزخانه انزو نام برندی است که در واقع خود بخشی از خط تولید برند Zentique است.

مشابه برند بری سان که زیرمجموعه برند اوریاژ است. برند Zentique در زمینه مبلمان، نورپردازی و دکوراسیون منزل فعالیت می کند.

منظور از شرکت کابینت آشپزخانه طرح انزو در ایران وجود شرکت خاصی با این اسم نیست

در واقع در مکالمات روزمره، مردم به کلیه شرکت های کابینت ساز داخلی که کابینت هایی شبیه کابینت های برند انزو تولید می کنند

شرکت انزو می گونید و بالطبع کابینت های موجود در ایران که موسوم به شرکت انزو  هستند

نیز کابینت های برند انزو نیستند و از روی تسامح به دلیل تشابه در طراحی به این نام معروف شده اند.

همانطور که در قسمت های قبلی گفته شد شرکت فنی تهران کابینت، نمایندگی رسمی کابینت انزو در تهران، و سراسر ایران می باشد.

سایر شعبات تهران کابینت در نقاط مختلف تهران مانند، کابینت آشپزخانه  انزو در زعفرانیه

کابینت آشپزخانه انزو در ولنجک، و از آن جا که این کابینت ساخت کشور ایتالیا می باشد

ما به نمایندگی از طرف شرکت انزو ایتالیا اقدام به واردات قطعات و تولید این کابینت در ایران کرده ایم.

کابینت انزو یا کابینت پولیشی انزو چیست

کابینت انزو پولیشی در واقع مدلی خاص از محصولات شرکت زنتیک ایتالیا است که به دلیل کیفیت بالا و طراحی متفاوت خیلی سریع به شهرت رسید و به برندی شناخته شده و پرفروش در سراسر جهان تبدیل شد. این مدل کابینت نوع خاصی از کابینت پولیشی انزو است به دو صورت رنگ آمیزی شده و با روکش پی وی سی ( وکیوم ) تولید می شود. شاید در صورت استفاده از رنگ برای پوشش کابینت، هزینه کابینت بیشتر باشد، اما ظرافت و زیبایی کابینت های رنگ شده هم نیز بیشتر است.

مهم ترین نکته در ساخت کابینت آشپزخانه انزو پولیشی، کیفیت رنگ استفاده شده و البته کارگاه رنگ آمیزی مجهز و عایق (محافظ از هرگونه گرد و غبار) است. استفاده از ام دی اف خارجی و یراق آلات با کیفیت نیز می تواند در کیفیت طراحی کابینت طرح انزو موثر باشد.

مشخصات کابینت انزو

  1. سبک نئوکلاسیک
  2. بدنه یا واحد ام دی اف
  3. درب CNC در ام دی اف با ضخامت های مختلف
  4. سخت افزار (ریل، لولا و غیره) فانتونی یا بلوم
  5. رنگ پلی اورتان یا پلی استر و نیمه پلی استر

شرکت ایتالیایی انزو در ایران

می توان گفت کمتر از 10 سال از تبدیل شدن کابینت انزو به مدلی شناخته شده و محبوب در ایران می گذرد و یکی از دلایل آن طراحی خاص این سبک است. کابینت آشپزخانه شرق. بسیاری از شرکت ها ظرفیت تولید چنین کابینتی را ندارند، زیرا ساخت این نوع کابینت نیازمند تجهیزات پیشرفته و گران قیمت و محیط کارگاهی مناسب است. البته با توجه به تنوع متریال مورد استفاده، مدل های مختلفی از کابینت آشپزخانه در بازار وجود دارد که از نظر ظاهری و طراحی بسیار شبیه به هم هستند، اما از نظر کیفیت و طول عمر تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

کابینت های سبک انزو

کابینت های انزو از نظر ظاهر تقریباً مشابه هستند. البته برخی از مدل ها شلوغ تر و برخی دیگر ساده تر هستند که این موضوع کاملا به انتخاب کارفرما بستگی دارد، اما پیشنهادات طراحان برای آشپزخانه های کوچک اغلب مدل های ساده تری هستند. تفاوت اصلی طرح های مختلف در انتخاب نوع ابزار مورد استفاده برای شکل دادن به درها و جلو و همچنین نوع پوشش انتخابی برای کابینت است.

بر این اساس، انواع کابینت های انزو را می توان با توجه به نوع روکش به کابینت های رنگ شده و کابینت هایی با پوشش ممبران تقسیم کرد. به دلیل زیبایی و ماندگاری رنگ نسبت به روکش، قیمت کابینت آشپزخانه رنگ شده (مخصوصا نوع پولیش) بالاتر از سایر کابینت ها می باشد.

  1. کابینت پولیشی
  2. محفظه با رنگ پلی اورتان مات یا براق
  3. کابینت رنگی پلی استر یا نیمه پلی استر

کابینت انزو پولیشی

به دلیل زیبایی و کیفیت بالاتر ترکیب رنگ و پولیش، اکثر مشتریان معمولا کابینت انزو پولیشی را برای طراحی کابینت آشپزخانه خود انتخاب می کنند، هرچند کابینت پولیشی انزو قیمت بالاتری دارد. پولیش نوعی رنگ مایع و خمیری است که بعد از فونداسیون و رنگ آمیزی درب ها روی کار زده می شود و استحکام و طول عمر کابینت آشپزخانه را افزایش می دهد و البته شفاف و شیشه ای می شود. در واقع می توان گفت پولیش مانند یک لایه ضخیم لاک قسمت های مختلف کابینت را می پوشاند و پس از خشک شدن باعث افزایش مقاومت و ثبات رنگ می شود.

پولیش در ترکیب با رنگ های پلی استر یا پلی اورتان استفاده می شود. مزیت استفاده از پولیش علاوه بر درخشندگی و شفافیت آن این است که در صورت ایجاد خط و خش روی کابینت انزو پولیشی به راحتی می توان با پولیش آن را تعمیر کرد و تنها عیب آن گران بودن نسبت به سایر کابینت های آشپزخانه است.

مزایای

  1. روشنایی و شفافیت عالی
  2. ثبات رنگ بالا در برابر اشعه UV
  3. تعمیر آسان در صورت آسیب

کابینت انزو پولیش شده با رنگ پلی اورتان

رنگ پلی اورتان یکی از معدود رنگ هایی است که مقاومت بالایی در برابر نور خورشید و رطوبت دارد و به دلیل استحکام چسبندگی بالا و خشک شدن سریع آن در صنعت تجاری کاربرد فراوانی دارد. کابینت با رنگ پلی اورتان براق کمی ارزانتر از کابینت پولیش شده است و درخشندگی و شفافیت آن تقریباً مشابه کابینت پولیش شده است با این تفاوت که ضخامت لاک بیشتر از رنگ است و سطوح را کاملا می پوشاند. کابینت مانند لاک است و قوی تر از رنگ پلی اورتان است.

از نظر کیفیت و زیبایی کابینت آشپزخانه با رنگ پلی اورتان براق بسیار با کیفیت می باشد. بهترین برند رنگ پلی اورتان متعلق به شرکت گنج ترکیه می باشد که یکی از گران ترین اما با کیفیت ترین رنگ های موجود در بازار است و اکثر شرکت های معروف تولید کننده مصنوعات چوبی از رنگ تولیدی این شرکت برای رنگ آمیزی محصولات خود استفاده می کنند.

مزایا

  1. قیمت مناسب تر از کابینت پولیش است
  2. کیفیت عالی و رنگ با ماندگاری بالا
  3. مقاومت خوب در برابر ضربه و خراش

کابینت انزو با رنگ پلی استر پرداخت شده

رنگ پلی استر به دو گروه مات و براق طبقه بندی می شود. پلی استر شفاف و ضخیم است و دیرتر خشک می شود. در برابر تغییرات محیطی مانند رطوبت، آفتاب و خط و خش تا حدودی مقاوم است. مهمترین ویژگی رنگ پلی استر براق بودن آن است که باعث شده در تولید کابینت های مدل انزو بسیار مورد استفاده قرار گیرد .

هزینه کل کابینت با رنگ پلی استر و پلی یورتان تقریباً یکسان است با این تفاوت که سرعت اجرای رنگ پلی اورتان بیشتر است و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. البته رنگ نیمه پلی استر یکی از زیرمجموعه های رنگ پلی استر است که نسبت به رنگ پلی استر کامل کدرتر بوده و قیمت آن نسبت به رنگ پلی اورتان و پلی استر کمتر است.

مزایا

  1. فوق العاده براق
  2. ضد خش و مقاوم
  3. تنوع رنگی زیاد

قیمت کابینت انزو به ازای هر متر و عوامل موثر بر آن

قیمت کابینت انزو بستگی زیادی به کیفیت ساخت و رنگ آن دارد. عوامل مؤثر دیگری نیز وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم :

  • تعداد ستون ها و سر ستون ها و اینکه درب کابینت ساده است یا پر کار
  • استفاده از ریل و لولا و سیلندر خارجی یا ایرانی
  • استفاده از رنگ های خارجی درجه 1 یا رنگ های ایرانی
  • رنگ آمیزی مکانیزه با ماشین آلات پیشرفته یا نقاشی دستی
  • حجم پروژه (ارائه تخفیف ویژه برای پروژه های چند واحدی)

1) نحوه طراحی

کارایی طراحی کابینت در قیمت کل تاثیر دارد و اگر از طرح های ساده تری استفاده کنید قطعا هزینه کل کابینت کمتر خواهد شد. درب های کابینت به سبک انزو فقط به صورت ابزارهای لبه ای نیم دایره تولید نمی شوند و مدل دیگری از درب کابینت انزو وجود دارد که با استفاده از CNC با طرح مشبک برجسته روی درب ها اجرا می شود که هزینه بیشتری دارد.

2) کیفیت مواد مصرفی

کیفیت و نوع یراق آلات استفاده شده در قیمت کابینت آشپزخانه تاثیر مستقیم دارد. اگر قیمت کابینت با آهن آلات فانتونی ایتالیایی را متری 6 میلیون تومان فرض کنیم، با جایگزینی سخت افزار بلوم اتریشی به جای فانتونی، قیمت کابینت حداقل 20 درصد افزایش می یابد. یراق آلات چینی و ایرانی در بازار وجود دارد که کیفیت متوسطی دارند و به دلیل وزن بیشتر درب ها نسبت به کابینت های معمولی، استفاده در این مدل از کابینت ها توصیه نمی شود.

3) کیفیت رنگ استفاده شده

با توجه به رنگ خاص کابینت طرح انزو و قیمت بالای آن، رنگ آمیزی این سبک از کابینت آشپزخانه دشوار و پرهزینه است. بهترین نوع رنگ برای این نوع کابینت پلی اورتان فوق براق یا پلی اورتان پولیش شده است. البته می توانید از رنگ پلی استر براق یا پلی استر پولیش نیز استفاده کنید که از نظر کیفیت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما از نظر قیمت تمام رنگ های پلی استر قیمت بیشتری دارند. علاوه بر این، یک رنگ نیمه پلی استر نیز وجود دارد که از قیمت و کیفیت پایین تری نسبت به دو رنگ قبلی برخوردار است.

آموزش محاسبه اندازه و قیمت کابینت

برای محاسبه قیمت کابینت، به اندازه گیری های اولیه نیاز دارید. با توجه به اینکه قسمت های مختلف کابینت آشپزخانه از نظر متریال و میزان کار با هم برابر نیستند، برای هر کدام ضرایبی تعریف شده است که در ادامه به آن می پردازیم. برای اندازه گیری طول گوشه آشپزخانه یک طرف را به صورت کامل انجام می دهیم و طرف دیگر را حدود 55 سانتی متر کمتر (عمق کابین تا کف) محاسبه می کنیم.

شرح روش اندازه گیری

  • هنگام محاسبه قیمت کابینت به دلیل عمق استاندارد کابینت، آن را اندازه گیری نمی کنیم و فقط به طول و ارتفاع کابینت توجه می کنیم.
  • اندازه قسمتی که ماشین لباسشویی در آن قرار می گیرد اگر درب باشد در محاسبات کابین روی زمین و در صورت نبود درب از اندازه کابین روی زمین کسر می شود.
  • قسمت هایی که از کف به نزدیک سقف می روند، غرفه های ایستاده یا کمدی در نظر گرفته می شوند .
  • قطعات شیشه ای کابینت دیواری را به صورت جداگانه و به صورت ویترین دیواری محاسبه می کنیم .
  • قسمت های کناری کابینت که در معرض دید قرار می گیرند درب ورودی نامیده می شوند که بر حسب متر مربع (طول * عرض) محاسبه می شوند.
  • کابینت جزیره مانند سایر قسمت ها با توجه به طول متر محاسبه می شود. چون دید دو طرفه داره ضریب 1.2 میگیره یعنی دوبرابر کابین روی زمین.

نوع و ضخامت ورق ام دی اف

درب های کابینت انزو اغلب از تخته های ام دی اف خام در ضخامت های 25 ، 32 ، 40 و 50 میلی متر ساخته می شوند. با افزایش ضخامت درب، طراحی خاص و قسمت های جانبی درب کابینت انزو بیشتر قابل مشاهده است. با افزایش ضخامت درب، قیمت و البته وزن درب کابینت افزایش می یابد. در کنار ضخامت، خارجی یا ایرانی بودن ورق فلزی استفاده شده در کیفیت و قیمت کابینت تفاوت زیادی خواهد داشت .

ورق ام دی اف که عنوان شرکت ارسی در ساخت کابینت پولیشی انزو و متعلق به شرکت مالزی و واناچای است که کیفیت بسیار بالایی دارد. برای تشخیص بصری ایرانی یا خارجی بودن ورق ام دی اف ، توجه داشته باشید که هسته ام دی اف خارجی روشن و مایل به سفید است و تراکم بسیار بالایی دارد، در حالی که ورق ام دی اف ایرانی تراکم کمتری دارد و رنگ تیره دارد.

قیمت کابینت چوبی بالاتره یا انزو؟

به طور کلی می توان قیمت کابینت انزو با روکش رنگی را متری 5 تا 7 میلیون تومان برآورد کرد. در مقایسه با قیمت کابینت چوبی، هزینه کابینت سبک انزو بسیار کمتر است. با این حال، به خاطر داشته باشید که کابینت طرح انزو به طور کامل از ام دی اف ساخته شده اند ، در حالی که کابینت سبک کلاسیک اغلب از تمام چوب یا ترکیبی از چوب و ام دی اف ساخته می شوند. طراحی و تولید می شود. به عبارت دیگر، بخش زیادی از مبلغی که برای خرید کابینت به سبک انزو می پردازید، برای هزینه رنگ کاری و هزینه خرید رنگ است.

عکس های کابینت انزو

معایب کابینت انزو چیست؟

این سبک از کابینت هم مانند هر کابینت آشپزخانه دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد. شاید بالا بودن قیمت کابینت آشپزخانه انزو یکی از معایب آن باشد. همچنین بدلیل استفاده از رنگ، نظافت و نگهداری آن کمی سخت تر است و باید با دقت بیشتری از مواد شوینده برای پاک کردن سطح کابینت مدل انزو استفاده کرد.

از دیگر معایب کابینت طرح انزو سنگین تر بودن درب ها است که به دلیل استفاده از ورق MDF با ضخامت بیشتر از حد معمول در ساخت درب كابينت انزو است که باعث سنگین شدن وزن سازه و به مرور باعث خرابی لولاها و اتصالات کابینت می شود. طولانی تر بودن فرایند ساخت، رنگ آمیزی و نصب کابینت طرح انزو نسبت به کابینت ام دی اف معمولی از دیگر نقاط این مدل کابینت است.

مقایسه کابینت ممبران با انزو

این کابینت با روکش PVC تا حدودی شبیه به کابینت وکیوم است یعنی از ورق ام دی اف خام که قسمت های لبه آن تراشیده شده ساخته می شود و در دستگاه وکیوم سطح روی آن با روکش مخصوص پوشانده می شود و در نهایت تحت فشار دستگاه پرس قرار می گیرد.

البته تفاوت هایی هم دارد مثلا در کابینت وکیوم از ورق MDF با ضخامت 16 یا 18 میل استفاده می شود درصورتیکه در کابینت آشپزخانه انزو از ورق 25 یا 32 و یا 40 میل استفاده می شود که باعث بالا رفتن استحکام و البته وزن کابینت و سخت تر شدن پروسه نصب آن می شود پس برای نصب کابینت ENZO لازم است که از افراد متخصص و نصابان باتجربه استفاده کنید.

کیفیت یراق آلات

بدلیل سنگین تر بودن درب كابينت انزو لازم است از یراق باکیفیت بالاتر استفاده شود تا دوام و استحکام اتصالات بدنه و درب ها حفظ شود. بهترین یراق موجود در بازار مربوط به برندهای فانتونی و بلوم است که قیمت و کیفیت یراق بلوم به مراتب از فانتونی بالاتر است.

نوع روکش

تفاوت بعدی با کابینت ممبران این است که روکشی که برای كابينت انزو استفاده می شود ضخیم تر و باکیفیت تر است البته بجای روکش خیلی از تولیدکننده ها از رنگ استفاده می کنند که باعث زیبایی بیشتر کار و البته بالاتر رفتن قیمت نهایی کابینت خواهد شد.

نوع ابزار CNC

همچنین قسمت های کناری درب های کابینت ENZO با استفاده از ماشین آلات CNC بصورت شیب دار و پخ تراش داده می شود و ضخامت آن کم می شود. تفاوت مهم تری که این دو نوع کابینت باهم دارند بالاتر بودن قیمت کابینت انزو نسبت به کابینت ممبران است و دلیل آن استفاده از ورق ضخیم تر و متریال باکیفیت تر می باشد.

خیر لزومی ندارد که حتماً رنگ سفید را برای این سبک از کابینت آشپزخانه انتخاب کنید. انتخاب رنگ و همچنین براق یا مات بودن رنگ کابینت تماماً بر اساس سفارش مشتری انجام می شود. البته پر فروش ترین رنگ کابینت انزو قطعاً سفید بوده و پیشنهاد اول ما به تمام مشتریان رنگ سفید خواهد بود مگر در شرایطی خاص.

انواع صفحه روی کابینت

  1. صفحه کابینت شرکتی (ارزانترین گزینه)
  2. صفحه کابینت HPL طرح سنگ (همان صفحه کابینت شرکتی با روکش شبیه به سنگ است)
  3. سنگ کورین (با کیفیت ترین صفحه کورین های موجود در بازار متعلق به شرکت های کره ای سامسونگ و ال جی می باشد)
  4. صفحه کابینت سنگ طبیعی کوارتز (بهترین نوع آن برند سایلستون کشور اسپانیا است)

درب کابینت انزو

متریال اصلی درب کابینت آشپزخانه انزو ، ام دی اف خام است. برای تولید درب این مدل کابینت از ترکیب چند لایه ورق ام دی اف استفاده می شود. بعد از فرم دهی درب کابینت و پرداخت سطوح با استفاده از ماشین پوست و دستگاه لرزان، درب آماده رنگ آمیزی می شود. ویژگی های این درب ها عبارتند از:

  • ضخامت درب ۲۵ ، ۳۲ ، ۴۰ و ۵۰ میلیمتر
  • لبه های درب CNC کاری شده (ابزار نیم گرد مقعر)
  • رنگ براق (اغلب سفید براق)

کابینت با روکش ممبران

مراحل ساخت کابینت ENZO روکش PVC دقیقاً تا قبل از فاز رنگ کاری با کابینت ممبران یکسان است. مزیت کابینت ممبران مدل انزو ارزانتر بودن نسبت به حالتی است که از رنگ استفاده می شود و همچنین همانطور که اشاره کردیم کم دردسر بودن و سریع تر بودن فرایند تولید است. بزرگترین ایراد روکش ممبران این است که درخشندگی و زیبایی کابینت انزو پولیشی را ندارد و حالت کدر و مات دارد و خیلی زود چرک تاب و کثیف می شود.

عیب استفاده از رنگ بجای روکش هم در این است که اولاً تمیز کاری کابینت سخت می شود و باید دقت زیادی بخرج دهید. همچنین عیب دیگر آن طولانی شدن پروسه تولید کابینت آشپزخانه خواهد شد درصورتیکه فرایند تولید کابینت وکیوم بسیار سریع تر و با استفاده از دستگاه های اتوماتیک انجام می شود. همین زمان بر بودن تولید کابینت پولیشی یکی از دلایل بالاتر بودن قیمت آن نسبت به سایر کابینت ها می باشد.

معایب کابینت با روکش ممبران

بدلیل اینکه کابینت سبک انزو در ایران دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده و سبک و سیاق آن بر اساس سلیقه افراد مختلف از جمله مشتری، سازنده و حتی طراح مدام در حال تغییر است. کمتر کسی می داند که اصیل ترین نمونه کابینت ENZO چه ویژگی هایی دارد و از نظر ظاهری چگونه است. اما چیزی که مشخص است این است که این نوع کابینت اغلب به رنگ سفید براق طراحی می شود البته می توان از رنگ های تیره هم استفاده کرد که بستگی زیادی به طراحی و سلیقه ی مشتری دارد.

  1. دوام و استحکام کم در برابر خراشیدگی و حرارت
  2. چرک تاب شده و حالت قدیمی به خود می گیرد
  3. زیبایی کابینت های پولیشی براق را ندارد

مقایسه قیمت کابینت هایگلس با انزو

در پاسخ به این سوال باید بدانید که در بیشتر موارد قیمت کابینت انزو بالاتر از کابینت ام دی اف های گلاس است. بطور کلی قیمت این سبک کابینت از کابینت های وکیوم ممبران و ام دی اف مات و براق بالاتر است اما از کابینت های کلاسیک تمام چوب قیمت به مراتب پایین تری دارند (حتی اگر از بهترین متریال و رنگ در ساخت چنین کابینت هایی استفاده شده باشد)

کابینت انزو زعفرانیه

یکی از مناطقی که برای تجهیز و طراحی آشپزخانه بیشتر از کابینت ENZO استفاده می کنند منطقه زعفرانیه در شمال تهران است. خیلی از ساکنان این منطقه به دنبال شرکت تولید کننده کابینت انزو در زعفرانیه می گردند اما حقیقت امر این است که شرکت های زیادی هستند که توانایی و قابلیت ساخت این مدل کابینت را دارند و این شما هستید که با توجه به بودجه ای که برای سفارش کابینت در نظر گرفته اید و سبک دکوراسیون منزلتان باید یکی از این تولیدکننده ها را انتخاب کنید.

کابینت انزو ولنجک

یکی دیگر از مناطقی که بسیاری از پیمانکاران و طراحان آن کابینت ENZO را برای طراحی فضای مطبخ و آشپزخانه می پسندند محله ولنجک تهران است. محله ولنجک در منطقه یک تهران واقع شده است و بیشتر کابینت هایی که در خانه های این منطقه طراحی و ساخته می شود با کابینت های معمولی تفاوت زیادی دارند و بسیار لوکس تر هستند. 

بطور کلی بیشتر مشتریان اصلی کابینت های لوکس در مناطق 1 و 2 تهران قرار دارند و در سایر مناطق کمتر دیده می شود که از چنین سبک های پر هزینه ای برای طراحی دکور آشپزخانه استفاده شود.

مراحل تولید کابینت انزو

پروسه تولید کابینت ENZO نسبت به کابینت چوبی از نظر زمانی سریع تر و از نظر حجم کار سبک تر است. به همین علت قیمت آن نیز حداقل 20 درصد از ارزان ترین نوع کابینت تمام چوب پایین تر است. در ادامه بصورت خلاصه مراحل تولید این مدل کابینت را شرح خواهیم داد.

تولید بدنه کابینت

اولین مرحله بعد از برداشت اندازه ها از محل پروژه ساخت بدنه کابینت است که اصولاً از ورق MDF با ضخامت 16 یا 18 میل خارجی یا ایرانی ساخته می شود که نوع خارجی آن به مراتب کیفیت بهتری از نظر بافت داخلی و استحکام دارد. ورق MDF مصرفی که شرکت دکوراسیون اُرسی برای این منظور استفاده می نماید برند واناچای مالزی است که یکی از بهترین ورق های MDF خارجی در بازار است.

تولید درب کابینت

مرحله بعدی در تولید کابینت طراحی و ساخت درب ها می باشد. ضخامت درب کابینت انزو معمولاً بیشتر از کابینت های دیگر است و اغلب از ورق MDF خام 18 یا 25 میل برای این منظور استفاده می شود. کیفیت ورق مصرفی برای ساخت درب اهمیت زیادی دارد به این خاطر که اولاً درب کابینت بخشی متحرک است و سریع تر دچار فرسایش می شود. ثانیاً اگر ورق ام دی اف کیفیت مطلوب را نداشته باشد فرم پذیری خوبی نخواهد داشت و در هنگام ابزار خوردن کناره های درب کابینت اصطلاحاً لب پر می شود.

رنگ آمیزی درب کابینت انزو

همانطور که در بخش های قبل هم اشاره شد دو نوع رنگ برای این منظور استفاده می شود (پلی استر و پلی اورتان) البته برای رنگ آمیزی کابینت انزو پبشنهاد ما غالباً رنگ پلی استر فوق براق خارجی است. در صورتیکه شفافیت برای شما خیلی اهمیت داشته باشد و تمایل داشته باشید رنگ مانند شیشه نور را انعکاس دهد می توان از پولیش هم بعد از رنگ آمیزی استفاده کرد که باعث افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت کابینت آشپزخانه خواهد شد.

در مورد شرکت انزو بیشتر بدانید

جالب است بدانید شرکت zentique ایتالیا که تولید کننده اصلی کابینت مدل انزو است در ایران هیچ نمایندگی فروشی ندارد و کلیه شرکت هایی که در این زمینه کار می کنند فقط از اسم شرکت انزو استفاده می کنند.

البته ناگفته نماند که یک شرکت ایرانی که در حوزه دکوراسیون فعال است با نام تجاری انزو در بازار شناخته می شود اما کابینت انزو فقط متعلق به یک شرکت نیست و شرکت های مختلفی از این طرح برای طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می کنند. تولیدات شرکت انزو در ایران کیفیت قابل قبولی دارد اما متاسفانه قیمت بسیار بالایی دارد، بطوریکه هر کسی از عهده هزینه خرید آن بر نمی آید.

شرکت طراحی دکوراسیون اُرسی با در اختیار داشتن دو کارخانه مجهز تولیدات چوبی و سالن رنگ کاری مناسب اقدام به تولید کابینت مدل انزو با حفظ کیفیت اما قیمت مناسب تر نسبت به شرکت انزو نموده است و آماده پذیرش سفارشات شما عزیزان می باشد.

کابینت انزو ایتالیا

شرکت انزو ایتالیا (zentique) فقط یک شرکت تولید کننده کابینت نبود بلکه فعالیت گسترده ای در زمینه طراحی دکوراسیون منزل، نورپردازی و تولید مبلمان داشت. مهم ترین تولیدات شرکت انزو ساخت انواع درب های چوبی و کابینت آشپزخانه و همچنین میزو صندلی بود. اما بدلیل نوآوری هایی که این شرکت در محصولات خود داشت توانست موفقیت های زیادی کسب کند و در ردیف مطرح ترین تولیدکنندگان کابینت آشپزخانه قرار بگیرد.

در واقع شرکت انزو می تواند یک الگوی موفق و کاربردی برای تولیدکنندگان کابینت در ایران باشد. همانطور که می دانید در حال حاضر شرکت های زیادی در حوزه تولید و فروش کابینت کلاسیک در کشورمان فعالیت دارند اما متاسفانه بدلیل وجود هزینه های بالا، کمتر تولیدکننده ای حاضر به شرکت در نمایشگاه های صنعت چوب و مصنوعات چوبی است.

بدلیل عدم ارتقاء و بروز نبودن مدل ها و سبک طراحی، تولیدکنندگان مطابق روال سابق با چند مدل محدود و بدون تنوع به کار خود ادامه می دهند و اغلب بعد از چند سال فعالیت محکوم به شکست خواهند شد و نمی توانند سهم قابل توجهی از بازار را از آن خود کنند.

در حال حاضر بیش از 10 شرکت بزرگ در زمینه تولید کابینت ENZO فعالیت دارند و شرکت طراحی دکوراسیون اُرسی یکی از این تولیدکنندگان است. اکثر مردم فکر می کنند تنها یک شرکت تولید کننده این مدل کابینت در ایران است اما چنین نیست و شرکت های زیادی در این حوزه فعالیت دارند.

کابینت انزو چیست ؟ تفاوت کابینت آشپزخانه انزو با کابینت وکیوم

در واقع نوعی از کابینت آشپزخانه وکیوم است که همانند کابینت وکیوم مغزی آن از جنس ورق MDF بوده و علاوه بر آن از طریق تکنولوژی وکیوم توسط دستگاه پرس وکیوم روکش مورد نظر روی آن ها پرس می گردد. خب شاید این سؤال در ذهن شما به درستی پیش بیاید که پس چرا نام متفاوتی بر آن گذارده شده است؛ دلیل آن در تفاوت های خاصی است که این دو را از یکدیگر متمایز می کند.

تفاوت اول کابینت آشپزخانه انزو با کابینت آشپزخانه وکیوم در این است که قطر ورق MDF بکار رفته در کابینت انزو از قطر ورق MDF به کار رفته در کابینت وکیوم بیشتر است. دقیقتر بگوییم قطر ورق های MDF به کار رفته در کابینت انزو برابر با ۲۵ میلیمتر می باشد در حالیکه قطر ورق MDF به کار رفته در کابینت کیوم برابر با ۱۶ یا نهایتا ۱۸ میلیمتر می باشد.

تفاوت دوم کابینت آشپزخانه انزو با کابینت آشپزخانه وکیوم در این است که قطر روکش به کار رفته در کابینت انزو نیز نسبت به قطر روکش کابینت وکیوم بیشتر است. تفاوت سوم این دو کابینت نیز در این است که چهار طرف درب کابینت انزو توسط دستگاه سی ان سی، تراش می خورد و به همین دلیل قطر لبه های کابینت انزو تا ۸ میلی متر کمتر از قطر لبه ها در کابینت وکیوم است.

تفاوت چهارم کابینت آشپزخانه انزو با کابینت وکیوم هم در این است که کابینت های انزو در همه حال به شکل سفید براق هستند در حالیکه کابینت آشپزخانه وکیوم تنوع رنگ گسترده تری دارد. تفاوت پنجم کابینت آشپزخانه انزو با کابینت وکیوم نیز در قیمت تمام شده آنهاست که به دلیل جنس و میزان متریال به کار رفته قیمت کابینت انزو به مراتب بیشتر از کابینت وکیوم است.

کابینت آشپزخانه انزو به دلیل برخورداری از رنگ سفید باعث بزرگتر جلوه دادن فضای منزل و به طور خاص فضای آشپزخانه می شود. از سوی دیگر رنگ سفید، رنگی است که به راحتی می توان تمامی اجزا و لوازم آشپزخانه را با آن ست کرد. کابینت آشپزخانه انزو را میتوان تلفیقی از کابینت وکیوم کلاسیک و کابینت هایگلاس سفید دانست.

کابینت انزو سفید
کابینت انزو رنگ سفید
کابینت طرح انزو سفید
کابینت نوکلاسیک

کابینت آشپزخانه انزو به چه رنگ‌هایی تولید می‌شود؟

همانطور که در بخش قبلی بدان اشاره شد، رنگ‌کاری یکی از مهم‌ترین مراحل تولید کابینت آشپزخانه انزو به شمار می‌روند. همانطور که در بخش قبلی نیز بدان اشاره شد، کابینت آشپزخانه انزو از تنوع رنگ چندان بالایی برخوردار نیست. 

به طور کلی، این نوع کابینت‌ها را می‌توان در سه نوع رنگی مختلف اجرا کرد:

  1. رنگ پولیشی: رنگ پولیشی محبوب‌ترین و در عین حال گران‌ترین نوع کابینت انزو محسوب می‌شود. این رنگ به دلیل درخشندگی و شفافیت بالایی که دارد، محبوب است. علاوه بر این، کابینت‌های پولیشی در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارند. 
  2. رنگ پلی اورتان: رنگ پلی اورتان با وجود این که کیفیت پایین‌تری نسبت به رنگ پولیشی دارد اما در برابر نور و رطوبت بسیار مقاوم است. علاوه بر این، قیمت این نوع کابینت‌های در مقایسه با کابینت‌های پولیشی کمتر است. 
  3. رنگ پلی استر: رنگ‌های پلی استر به دلیل کیفیت پایینی که دارند، به مرور زمان کدر و می‌شوند و از بین می‌روند. 

البته، ممکن است کابینت‌های انزو با رنگ‌های مختلف نیز در بازار وجود داشته باشند. اما کابینت‌های انزو رنگی به دلیل زیر پا گذاشتن مشخصات اصلی این نوع کابینت‌ها از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیستند. در نتیجه، اگر قصد خرید کابینت سفید رنگ را دارید، به سراغ کابینت‌های آشپزخانه انزو بروید. 

با وجود این که کابینت‌های انزو جز کابینت‌های کلاسیک محسوب می‌شوند اما طراح‌های منبت‌کاری شلوغ چندان زیادی در آن‌ها دیده نمی‌شود زیرا برش طراحی‌ها توسط ابزار بسیار ساده‌ای به نام سی ان سی انجام می‌شود. 

بدنه‌ی کابینت‌های آشپزخانه انزو معمولاً از ام دی اف به رنگ سفید صابونی یا شیری براق ساخته می‌شود. رنگ سفید یا شیری براق کابینت‌های آشپزخانه انزو به خوبی با سایر المان‌های بکار رفته در آشپزخانه هماهنگی می‌شود و در نتیجه، بسیار چشم‌نواز است. از سوی دیگر، رنگ سفید نور را بیشتر منعکس می‌کند و به همین دلیل، آشپزخانه بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه می‌کند.

نحوه‌ی تولید کابینت آشپزخانه انزو

فرآیند تولید کابینت انزو بسیار شبیه به کابینت‌های ممبران است. کابینت آشپزخانه انزو از ام دی اف ساخته می‌شوند. کابینت‌های انزو برای استحکام درب‌های آن شناخته می‌شوند. دلیل این استحکام بالا، قطر بیست و پنج میلی‌متری آن‌هاست که البته باعث سنگین شدن وزن کابینت نیز می‌شود. 

علت اصلی انتخاب قطر بیست و پنج میلی‌متر برای کابینت‌های انزو، عمق زیاد حکاکی‌ها و طرح‌هایی است که توسط دستگاه سی ان سی به وجود می‌آیند. با توجه به وزن زیاد کابینت آشپزخانه انزو معمولاً ترجیح داده می‌شود تا یراق‌ا‌آلات بلوم و فانتونی که دارای تحمل وزن بیشتری هستند، بکار رود. قطر کابینت به نزدیک شدن به مرکز آن بیشتر می‌شود. 

اگر بخواهیم به طور خلاصه نحوه‌ی تولید کابینت آشپزخانه انزو را توضیح دهیم، باید بگوییم که در گام نخست ام دی اف خام با قطر بیست و پنج میلی‌متر برش داده می‌شود. سپس، درب کابینت با دستگاه سی ان سی حکاکی می‌شود ولی همچنان خام هستند. در مرحله‌ی بعدی، درب‌ها به منظور رنگ‌کاری به کارگاه‌های ایزوله مخصوص ارسال می‌شوند. در واقع، رنگ‌کاری را می‌توان مرحله‌ی نهایی تولید کابینت آشپزخانه انزو در نظر گرفت. رنگ‌کاری کابینت‌های انزو به دو روش انجام می‌شوند:

  • استفاده از روکش پی وی سی بر روی ورق ام دی اف
  • استفاده از رنگ‌های پلی اورتان بر روی ورق ام دی اف

در روش نخست، فرآیند رنگ‌کاری شبیه به کابینت‌های ممبران است به طوری که روکش پی وی سی به کمک دستگاه‌های ممبران یا وکیوم بر روی ورق ام دی اف زده می‌شود. در روش دوم، از فرآیند رنگ‌پاشی برای رنگ زدن ورق‌های ام دی اف خام استفاده می‌گردد. نکته‌ی مهم در خصوص تولید این نوع کابینت‌ها، رنگ آن‌هاست که باید در این خصوص بسیار دقت شود. در بخش بعدی، بیشتر در رابطه با رنگ‌های مختلف و قابل پیاده‌سازی روی کابینت‌های انزو صحبت خواهیم کرد.

جمع‌بندی نکات مهم مقاله

در این مقاله گفتیم کابینت‌های انزو با متریالِ اصلی ام دی اف ساخته می‌شن که این متریال با دو نوع روکش 1- pvc و 2- رنگ پوشانده می‌شه و به این صورت کابینت‌های انزو به وجود میان. کابینت انزو با روکش PVC مشابه کابینت‌های ممبران هست و کابینت انزو با رنگ پولیشی، نوع خاصی از کابینت‌های پولیشی موجود در بازار محسوب می‌شه. همچنین فهمیدیم کابینت‌های انزو طراحی خاصی دارن، به این صورت که چهار طرف درب این کابینت‌ها حتما CNC می‌شه. در انتها هم به قیمت کابینت انزو و سوالات پرتکرار شما در هنگام خرید کابینت انزو پرداختیم.

مشاوره رایگاه تهران کابینت