آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک، ایده استفاده از رنگ مناسب این است که آشپزخانه کوچک بزرگتر به نظر برسد. با این حال، هنگام انتخاب رنگ کابینت، باید افکت نهایی و حالتی را که می خواهید در فضای آشپزخانه ایجاد کنید نیز در نظر بگیرید. اگر می خواهید کابینت آشپزخانه نور را منعکس کند و آشپزخانه را روشن تر کند، از رنگ های روشن و خاموش استفاده کنید.

اگر می خواهید خروجی درخشان تری داشته باشید، می توانید از ترکیب رنگ های تیره و روشن در کنار هم استفاده کنید. اما، به طور کلی، استفاده از کابینت های گلاس تیره در یک آشپزخانه کوچک ایده چندان جذابی نیست. این رنگ ها فضایی را که در حال حاضر کوچک است، کوچکتر نشان می دهند.

تغییر رنگ کابینت یکی از ساده ترین ایده های بازسازی آشپزخانه است. در این مقاله برخی از بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک ما به شما معرفی می کنیم تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

انتخاب رنگ های مدل سال در بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک:

هر ساله رنگ خاصی مد می شود و طراحان دکوراسیون داخلی سعی می کنند از این رنگ ها در خلاقیت های خود استفاده کنند. استفاده از رنگ های مد روز به آشپزخانه شما ظاهری مدرن و جدید می دهد. رنگ های مد سال، برای آشپزخانه هایی که وسایل قدیمی وجود دارد، جلوه بیشتری دارند. اگر رنگ هایی که هر سال مد می شوند در گروه رنگ های روشن قرار می گیرند، می توانید کابینت های خود را با این تم رنگی سفارش دهید. اما اگر رنگ های مد روز از گروه رنگ های تیره هستند و آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است از این رنگ های غالب استفاده نکنید. سعی کنید از این رنگ ها در دکوراسیون و چیزهای کوچک آشپزخانه مانند پرده ها، ست های اتاق غذاخوری یا مجسمه های تزئینی استفاده کنید.

استفاده از طرح چوبی در بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک:

رنگ چوب و رنگ قهوه ای هرگز از رنگ های ایرانی و جهانی جدا نبوده است. شاید به نظر برسد که رنگ قهوه ای و رنگ چوب برای رنگ کابینت آشپزخانه کوچک گزینه چندان مناسبی به نظر نمی رسد. بدون توجه به اندازه آشپزخانه شما ، رنگ چوب گزینه خوبی است. اگر از کابینت چوبی استفاده می‌کنید، رنگ‌های چوب روشن که بسیار شبیه به رنگ کرم باقی می باشد، حس نوستالژیک و خانه‌داری به آشپزخانه شما می‌دهد.

رنگ های روشن فندقی یا شکلاتی روشن فضای آشپزخانه و فضاهای کوچک و متوسط را گرم می کند. دقت داشته باشید که اگر از رنگ نوتاژ قهوه ای برای کابینت خود استفاده می کنید، حتما از رنگ های روشن استفاده کنید و به نورپردازی آشپزخانه توجه کنید تا آشپزخانه شما دلگرم به نظر برسد.

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک طرح چوب

کابینت رنگ روشن یا تیره

اکثر مردم شنیده اند که آشپزخانه قلب خانه است. مهم نیست که بخش‌های دیگر خانه چقدر مهم هستند، اعضای خانواده بیشتر در آشپزخانه جمع می‌شوند. رنگ کابینت ها بر فضای آشپزخانه شما تاثیر می گذارد، پس تصمیم گرفتن برای بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک نقش مهمی در ایجاد فضای دلخواه در آشپزخانه شما دارد. قبل از تصمیم گیری، اجازه دهید برخی از مزایا و معایب رنگ های تیره و روشن را بررسی کنیم.

کابینت رنگ روشن

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، کابینت های رنگ روشن بسیار بهتر عمل می کنند زیرا فضا را گسترش می دهند. جلوه جدیدی به آشپزخانه شما می دهند و نور مصنوعی و طبیعی محیط را افزایش می دهند. البته کابینت های رنگ روشن زودتر از کابینت های تیره کثیفی را نشان می دهند و نیاز به تمیزکاری مداوم دارند. اگر خانواده پرجمعیت یا فرزندان خردسال دارید، این نکته قابل تامل است. همچنین جنس کابینت ممکن است کیفیت چندانی نداشته باشد و خط و خش یا تغییر رنگ سریعتر از نوع تیره ظاهر شود.

کابینت رنگ تیره

اگر آشپزخانه شما کوچک یا نور آن کم هست، اضافه کردن کابینت های تیره، فضای آشپزخانه را سنگین می کند. در این مورد، آشپزخانه به عناصر رنگ روشن نیاز دارد تا کابینت های تیره را جبران کند. بر خلاف کابینت های روشن، کابینت های تیره به خوبی آلودگی را پنهان می کنند و این کابینت ها گزینه مناسبی برای خانواده هایی است که کودکان کوچکشان دائما به آشپزخانه رفت و آمد می کنند.

کابینت آشپزخانه کوچک با سفید براق

برخی از رنگ ها را می توان به راحتی در هر آشپزخانه ای اجرا کرد، یکی از محبوب ترین و بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک رنگ سفید است. رنگ سفید رنگی است که با هر دکوراسیون آشپزخانه، هر رنگ روی دیوار یا هر وسیله برقی با رنگ های مختلف هماهنگی دارد. وقتی صحبت از آشپزخانه های کوچک می شود، رنگ سفید می تواند بهترین رنگ برای کابینت باشد. این رنگ به بزرگتر و بهتر جلوه دادن آشپزخانه کمک می کند، اما یک نقطه ضعف کوچک وجود دارد، کثیفی ها.

کابینت های سفید مستعد لک هستند. روی این رنگ لکه ها کاملا نمایان هستند و به دلیل وجود لکه های روغن و مواد غذایی در آشپزخانه باید زمان زیادی را صرف تمیزکردن آنها کرد. با اجازه دادن به نور طبیعی که آزادانه به داخل بتابد، آشپزخانه کوچک شما روشن تر و بزرگتر به نظر می رسد. کابینت های سفید آشپزخانه می توانند فضا را آرام کنند. البته برای ایجاد جلوه ای متضاد می توانید تعدادی کشو به رنگ مشکی یا قهوه ای انتخاب کنید.

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک

ترکیب رنگ سفید و بژ

اگر کابینت آشپزخانه سفید انتخاب کرده اید و نور طبیعی زیادی وارد آشپزخانه می شود، می توانید از رنگ بژ روشن برای ایجاد حس گرما و جذابیت در آشپزخانه استفاده کنید تا فضای آشپزخانه گرمتر و جذاب تر شود. بدون هیچ تلاشی فضای دلپذیر و دلنشینی را در آشپزخانه کوچک خود ایجاد کرده اید .

کابینت آشپزخانه با حس طبیعی در رنگ قهوه ای

اگر از طرفداران کابینت های چوبی هستید، باید گفت که مطمئناً می توان آن ها را بی پایان نامید. رنگ چوب شاید طبیعی ترین رنگ برای کابینت آشپزخانه باشد. انتخاب کابینت های چوب افرا یا بلوط می تواند جلوه ای طبیعی و بی پایان به آشپزخانه شما ببخشد. رنگ قهوه ای بدون ایجاد شلوغی به آشپزخانه شما حس بسیار خوبی می دهد.

اگر می خواهید با این رنگ گرم آهنگسازی کنید، مطمئن شوید که نور کافی در آشپزخانه وجود دارد. نصب چراغ های آویز و دیوارهای سفید می تواند در این امر به شما کمک کند. کابینت های چوبی را به اندازه کافی روشن می کند و فضای آشپزخانه کوچکتر به نظر نمی رسد. آنها به اندازه کابینت های سفید همه کاره نیستند، اما با ترکیب مناسب مطمئناً می توانند عالی به نظر برسند. با افزودن جزئیات سفید مانند یک میز سفید به آشپزخانه، تعادلی بین کابینت های چوبی و فضای کوچک آشپزخانه ایجاد کنید.

کابینت آشپزخانه با نور زرد

زرد رنگی است که آشپزخانه شما را روشن و زنده می کند. این رنگ را هم برای کابینت های تیره و هم روشن می توانید انتخاب کنید. با این حال، اگر دکوراسیون زرد شما انتخاب می کنید، باید زمان بیشتری را صرف تمیز کردن کابینت کنید.

برای زیباتر شدن آشپزخانه علاوه بر رنگ زرد، سایه های سفید و قهوه ای را در قسمت های دیگر آشپزخانه نیز در نظر بگیرید. برای آشپزخانه های کوچکی که نور کافی برای بزرگتر نشان دادن ندارند، حتی می توانید رنگ دیوار را از طیفی انتخاب کنید که مکمل این رنگ جالب باشد. اگر کابینت ها زرد هستند، می توانید برخی از موارد را انتخاب کنید از بین رنگ های سفید انتخاب کنید تا کمی تعادل در آشپزخانه برقرار شود.

کابینت آشپزخانه با هایلایت خاکستری

خاکستری بهترین رنگ برای کابینت فلزی در آشپزخانه مدرن و کوچک است. کابینت های خاکستری در آشپزخانه های کوچک کاملاً زیبا به نظر می رسند. آنها همچنین نیاز به نگهداری زیادی ندارند. این رنگ کابینت در بین افراد برای فضاهای کوچک به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است. کاشی های دیوار آشپزخانه را یک رنگ انتخاب کنید تا جلوه آشپزخانه در کنار کابینت های خاکستری دو چندان شود.

کابینت آشپزخانه با رنگ آبی در حال ظهور

کابینت آبی یک روند نوظهور در فضای آشپزخانه است. طراحان و صاحبان خانه ها ترجیح می دهند از رنگ های جالب و منحصر به فرد برای تغییر شکل آشپزخانه استفاده کنند، یکی از این رنگ ها آبی است.

رنگ های آبی تیره ظرافتی به آشپزخانه می بخشد. یک رنگ آبی با کمی سایه دقیق، تقریباً می تواند یک رنگ خنثی باشد. روانشناسی رنگ ها این را نشان می دهد رنگ آبی دارای اثرات آرامش بخش است و در صورت استفاده در حد اعتدال، احساس آرامش را به همراه خواهد داشت.

کابینت آشپزخانه در رنگهای پاستیلی جادویی

رنگ پاستیلی برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است. این رنگ به خلاقیت شما اجازه می دهد تا به طور کامل شکوفا شود. می توانید بدون نگرانی زیاد در مورد نتیجه، از رنگ های پاستیلی به دلخواه استفاده کنید. برای کابینت های مختلف می توانید از رنگ های پاستیلی مختلف استفاده کنید. هنگامی که آشپزخانه با کابینت های رنگی پاستیلی بازسازی می شود، بلافاصله احساس رویایی می کند و فضایی سبک و مطبوع ایجاد می شود .

استفاده از رنگ‌های پاستیلی روی کابینت‌های آشپزخانه کمک می‌کند تا به خوبی با رنگ‌های روشن و تیره سایر وسایل ترکیب شوند. می‌توانید کابینت‌های پاستیلی را با کاشی‌های طرح‌دار یا میزهای مرمری هماهنگ کنید.

کابینت آشپزخانه در رنگ های مختلف سبز

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک سبز است. رنگ سبز کابینت ام دی اف به لطف تنوع رنگ ها، آشپزخانه با همه سبک ها هماهنگی دارد. سبز رنگی است که بیشتر با طبیعت ارتباط برقرار می کند و می تواند سایه ای ایده آل برای یک آشپزخانه طراح باشد.

رنگ سبز در آشپزخانه می تواند مانند طبیعت جذاب و مجلل باشد. شما می توانید رنگ کابینت سبز را در سایه های مختلف انتخاب کنید. این نشان دهنده پتانسیل و قدرت استفاده از این رنگ در آشپزخانه است.

ترکیب رنگ سبز و سفید

کابینت های آشپزخانه با رنگ سبز تضاد بسیار خوبی با دیوارهای سفید دارند، رنگ سبز تیره در یک آشپزخانه کوچک می تواند فضا را کاهش دهد، اما با متعادل کردن نورپردازی می توانید فضا را از حالت یکنواختی بیرون بیاورید.

کابینت آشپزخانه با رنگ خنثی

رنگ های خنثی بهترین گزینه برای طراحی جدید آشپزخانه کوچک شما هستند. به دلیل ظاهر رنگ پریده آنها، رنگ های خنثی رنگ های بسیار متنوعی هستند و به راحتی در طرح های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک قرار می گیرند. طرح دکوراسیون خاکستری آشپزخانه از نظر بصری برای کابینت ها جذاب نیست، بنابراین آنها راهی عالی برای نمایش سایر ویژگی های اصلی آشپزخانه هستند.

طراحی کابینت دو رنگ

اگر قصد دارید یک آشپزخانه کوچک را بازسازی کنید، توجه داشته باشید که رنگ های تیره می توانند بر فضای آشپزخانه چیره شده و آن را کوچکتر نشان دهند. اما می توانید از دو رنگ برای کابینت استفاده کنید. آشپزخانه های دو رنگ در حال حاضر بسیار محبوب هستند و به نظر می رسد که آنها برای مدت طولانی در بین مردم محبوب خواهند ماند.

در حالی که مدهای دیگر گذشته است، طراحان همیشه به رنگ‌های دو رنگ و تضادهای قابل توجهی که می‌توان با آن‌ها ایجاد کرد، تکیه داشتند. اگر آشپزخانه کوچکی دارید نگران نباشید می توانید با رعایت نکاتی کابینت آشپزخانه خود را در دو رنگ طراحی کنید.

رنگ تیره نقطه کانونی آشپزخانه

در آشپزخانه های بزرگ، جزیره اغلب نقطه کانونی است. اما آشپزخانه های کوچک فضایی برای طراحی جزیره ندارند، بنابراین یک نقطه کانونی دیگر در آشپزخانه باید جایگذاری شود. کابینت های پایین می توانند انتخاب خوبی برای انتخاب رنگ تیره باشند و به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شوند.

اهمیت کابینت پایین

آشپزخانه های دو رنگ همیشه به معنای کابینت های تیره در پایین و روشن در بالا نیستند. در بسیاری از موارد، مالکان تصمیم می گیرند روند را معکوس کنند. اما باید در فضای کوچک مراقب باشید، یکی از بزرگترین چالش ها نورپردازی آشپزخانه است، بنابراین بهتر است برای کابینت های پایین رنگ های تیره و برای کابینت های بالا رنگ های روشن انتخاب کنید. البته برای تغییر دکوراسیون و تغییر رنگ کابینت ها می توانید استفاده کنید برچسب کابینت از آن استفاده کنید .

انتخاب رنگ

وقتی صحبت می کنیم بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک، گزینه های زیادی وجود دارد. در گذشته دو رنگ انتخاب می شد: مشکی برای کابینت پایین و سفید برای کابینت بالا. اما این لزوما به این معنی نیست که شما باید به دنبال یک تم سیاه و سفید بروید! کابینت های خاکستری و سفید یا رنگ های کمی جسورتر و غیرمعمول مانند قرمز و زرد می توانند برای کابینت های دو رنگ در یک آشپزخانه کوچک به خوبی کار کنند.

رنگ تیره مهم نیست

در آشپزخانه های کوچک، بزرگترین هدف بزرگتر جلوه دادن آشپزخانه است. رنگ های تیره نور را جذب می کنند و جلوه عکس دارند. پس اگر بخواهید هم کابینت ظاهری دو رنگ داشته باشید و فضای آشپزخانه بازتر باشد، به رنگ های روشن فکر کنید، مانند آبی پاستلی ملایم یا سبز نعنایی با سفید. رنگ های روشن می توانند به اندازه رنگ های تیره جذاب باشند.

نکات مهم در انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه های کوچک

وقتی صحبت از جذابیت بصری یک آشپزخانه کوچک می شود، رنگ نقش مهمی ایفا می کند. همچنین باید بدانید که رنگ های روشن، آشپزخانه های کوچک را بزرگتر نشان می دهند. در ادامه به معیارهای مهم برای انتخاب رنگ یک آشپزخانه کوچک می پردازیم .

  • از رنگ های روشن کابینت استفاده کنید

امروزه رنگ بندی تمامی کابینت ها برای آشپزخانه های کوچک بیشتر به سمت رنگ های روشن مانند سفید، کرم یا رنگ های خنثی دیگر تمایل دارد تا آشپزخانه روشن و در عین حال ساده شود. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، استفاده از رنگ های سفید و خنثی ممکن است برای شما مناسب باشد. رنگ خنثی نور را منعکس می کند و استفاده از آن برای دیوارها، پیشخوان ها، کابینت ها و سقف ها فضایی منسجم و بدون حاشیه ایجاد می کند که بزرگتر از آنچه هست به نظر می رسد.

  • کابینت های تیره را دوباره رنگ کنید

برای تنوع بخشیدن به فضا می توانید علاوه بر رنگ خنثی از چند رنگ مکمل ملایم استفاده کنید. برای مثال ترکیب سایه های سفید در کنار هاله رنگ هایی مانند قهوه ای یا رنگ چوب این روزها در بسیاری از آشپزخانه های کوچک استفاده می شود و رنگ چوب به آشپزخانه عمق، گرما و ظرافت می بخشد.

  • به “سبک طراحی” برای رنگ آشپزخانه کوچک توجه کنید

معمولا در آشپزخانه های کوچک از سبک های آرام و مینیمال استفاده می شود و روند سبک مدرن حاکم است. در دکوراسیون به سبک مدرن یا امروزی، رنگ سفید جایگاه بسیار ویژه ای در رنگ دیوارها، کابینت ها، سقف و … دارد. سعی کرده است انجام دادن  تزیین سنتی و استفاده کنید از ابزار به عنوان سماور و … این علت شلوغ فضا آشپزخانه مقدار کمی خواهد بود ذره برای جسم مستقیم آن را بیرون بیاورید و رنگ های روشن را انتخاب کنید تا فضا مدرن تر به نظر برسد.

  • رنگ دیوارها را با کمی رنگ روشن غیر از سفید

اگر از آشپزخانه کاملا سفید خود خسته شده اید، رنگ سقف را سفید بگذارید، اما رنگ دیوار را با رنگ روشن دیگری ترکیب کنید. می توانید آن را با رنگ های روشن و پاستیلی (رنگ های روشن با ترکیب رنگ های سفید) که این روزها مد هستند ترکیب کنید. رنگ های پرطرفدار در این زمینه شامل آبی روشن، کرم، زرد و سبز نعنایی است که برای جذابیت بیشتر آشپزخانه استفاده می شود .

هنگام انتخاب بهترین رنگ برای یک آشپزخانه کوچک به رنگ لوازم اصلی توجه کنید

هنگام انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه های کوچک، به نوع کابینت ها و میزان بازتاب نور، دستگیره های کابینت و حالتی که می خواهید ایجاد کنید، میزان نور طبیعی در آشپزخانه و نحوه توزیع رنگ ها برای ایجاد توجه کنید.

سعی کنید رنگ های آشپزخانه کوچک را فقط به دو یا سه رنگ اصلی محدود کنید و حتی رنگ وسایل بزرگ مانند یخچال و ماشین لباسشویی را انتخاب کنید تا فضا را اشغال نکند و مانند وسایل نقره ای کوچک به نظر برسد.

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

برخی از رنگ های آشپزخانه کوچک

در اینجا چند ایده رنگ برای آشپزخانه های کوچک آورده شده است. اگر شما هم بخواهید آشپزخانه خود را رنگ کنید یا رنگ کابینت تغییر دهید، می توانید به خدمات تهران کابینت در این زمینه اعتماد کنید.

ترکیبی از سفید، خاکستری و آبی

رنگ های خنثی و بژ

ترکیب فیروزه ای، سبز کم رنگ و زرد

ترکیبی از سیاه، سفید و زرد

ترکیب رنگ زغالی، خاکستری، نقره ای

سخن پایانی

وقتی صحبت از بازسازی آشپزخانه می شود، تغییر رنگ کابینت ها می تواند شروع خوبی باشد. شما باید بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک برای آشپزخانه خودتان انتخاب کنید. اگرچه یافتن رنگ های کابینت مورد علاقه شما می تواند یک کار دلهره آور باشد، اما می توانید با در نظر گرفتن فضای آشپزخانه خود، انتخاب های خود را محدود کنید. مهم ترین نکته در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه این است که رنگ هایی را انتخاب کنید که دوست دارید با آنها زندگی کنید.

مهم نیست که چه چیزی مد روز یا به طور سنتی محبوب است، شما هستید که هر روز به کابینت های خود نگاه می کنید. به همین دلیل، بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که به شما احساس آرامش بیشتری می دهند.

 

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید

هر آنچه که باید در مورد کابینت انزو بدانید

توضیح جامع کابینت ممبران

انواع کابینت پولیشی

قیمت کابینت آپدیت جدید

محبوبترین کابینت های گلاس را بشناسید

به روزترین طرح های کمد دیواری در تهران کابینت

جدیدترین تخت کمجا برای خانه های کوچک

زیباترین مدل های میز تلویزیون

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

زیباترین کابینت کلاسیک در ایران

با پله چوبی خانه‌ای لاکچری داشته باشید

محکمترین و زیباترین قفسه فروشگاهی برای فروشگاها و مغازها

آیا کابینتتان خراب است؟ تعمیر کابینت با کمترین قیمت

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگاه تهران کابینت