گاز رومیزی کابینت

کابینت گاز رومیزی

کابینت گاز رومیزی; در سال های اخیر استفاده از گاز رومیزی بسیار رایج و مرسوم شده است. در گذشته اجاق گازهای معمولی با طرح فر و یا اجاق گاز با فر عمدتا در آشپزخانه ها استفاده می شد. اگرچه این نوع گازها به خصوص اجاق گاز فردار همچنان طرفداران زیادی دارند، اما استفاده از گاز رومیزی رشد قابل توجهی داشته است. استفاده از گاز رومیزی علاوه بر زیبایی بی نظیری که در آشپزخانه ایجاد می کنند، مزایای بسیاری نیز دارد. البته بدون شک ایراداتی نیز دارند و در این مطلب قصد داریم به نکات مثبت و منفی آن بپردازیم.

به این موضوع توجع کنید، زمانی که از گاز رومیزی در چیدمان آشپزخانه استفاده می شود، طراحی و ساخت کابینت گاز رومیزی نیز دارای اهمیت خواهد بود. فرم و نوع طرح کابینت گاز رومیزی، همه چالش ها و مسائل هستند که می توانند باعث افزایش فضای آشپزخانه شما شوند.

کابینت گاز رومیزی

مزیت استفاده از گازهای رومیزی چیست؟

همانطور که گفته شد در سال های اخیر استفاده از گاز رومیزی رواج یافته است. دلایل مختلفی برای این نوع گاز وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • فضای کابینت را افزایش دهید
  • زیبایی و مینیمالیسم گاز رومیزی
  • قیمت مقرون به صرفه تر
  • کاربرد گازهای رومیزی
  • هماهنگی با انواع مدل ها و سبک های کابینت آشپزخانه
  • نیازی به جا ب جایی ندارند

مزایای گاز رومیزی

اجاق گازهای معمولی بدون فر که به آنها اجاق گاز مدل فر نیز می گویند به دلیل ظاهری که دارند فضای زیادی را اشغال می کنند. این مدل ها از نظر وزن سنگین هستند و جابجایی آنها به سختی انجام می شود. از آنجایی که اجاق گاز محل پخت و پز است، باید مدام درگیر نظافت و رنگ آمیزی قسمت های مختلف آن باشید. از نظر ظاهری گازهای بزرگ حرف زیادی برای گفتن ندارند. در بسیاری از موارد، آنها غیر کاربردی نیز هستند. بنابراین بسیاری از خانم ها ممکن است در طول سال کمتر از این نوع فر گازی استفاده کنند!

با توجه به دلایل ذکر شده به خصوص در آشپزخانه های کوچک استفاده از گاز رومیزی مزیت بزرگی محسوب می شود. با استفاده از گاز رومیزی، طراح می تواند از فضا برای ساخت کابینت گاز رومیزی استفاده کند.

اگر تجربه کار در آشپزخانه آپارتمان های کوچک تا متوسط را دارید، می دانید که کمبود فضا همیشه یکی از بزرگترین مسائل پیش رو است. با این ترفند بسیار ساده یعنی ساخت کابینت گاز رومیزی فضای موجود شما تا حد زیادی افزایش می یابد.

اگرچه گازهای رومیزی کاملاً کاربردی هستند، اما هیچ قسمت اضافی ندارند. علاوه بر این، آنها ساده، زیبا و مینیمال هستند و نیازی به جابجایی ندارند. در عین حال قیمت گاز رومیزی کمتر از اکثر گازها است. همه این ویژگی ها باعث شده است که گاز رومیزی به یک وسیله ثابت در آشپزخانه های شیک امروزی تبدیل شود.

پیشنهاد تهران کابینت: جدیدترین مدل های کابینت ام دی اف همراه با عکس.

مدل کابینت زیر گاز رومیزی

معایب گاز رومیزی

گاز رومیزی با اینکه ظاهر بسیار شیک و جذابی دارد اما با همه مزایا، معایبی هم دارد. نبود فر و جوجه گردانی که در گاز فردار وجود دارد یکی از مهمترین معایب گاز رومیزی است. اگر به غذاخوری، پخت و پز یا پخت علاقه دارید، باید یک فر برقی جداگانه تهیه کنید.

یکی دیگر از معایبی که خانواده های ثروتمند را از خرید گاز رومیزی پشیمان می کند، کمبود جا برای قرار دادن قابلمه های بزرگ روی اجاق گاز است. روی گاز رومیزی به خصوص در ابعاد کوچکش نمی توانید از تابه های بزرگ به طور همزمان استفاده کنید که گاهی مهمانی ها و مجالس شما را چالش برانگیز می کند.

ابعاد، طرح و شکل کابینت گاز رومیزی

اکنون که از مزایای استفاده از گاز رومیزی مطلع شدیم، بیایید در مورد طراحی کابینت گاز رومیزی صحبت کنیم.

طراحی، ابعاد و اندازه کابینت گاز رومیزی تا حد زیادی به نوع و اندازه گاز رومیزی بستگی دارد. گازهای رومیزی در دو مشعل، چهار، پنج و شش مشعل موجود می باشد. برای ساخت کابینت گاز رومیزی باید تناسب بین گاز و بدنه کابینت رعایت شود.

معمولاً گاز در داخل بدنه ی مشخص شده در کابینت قرار می گیرد. ابعاد پیشخوان کابینت باید به گونه ای باشد که چندین سانتی متر اجاق گاز از هر طرف ادامه یابد. این کار به گونه ای انجام می شود که بین گاز و دیوار پشت یا اطراف آن فاصله وجود داشته باشد.

پیشنهاد تهران کابینت: انواع رنگ کابینت را بشناسید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

مدل کابینت گاز رومیزی با دو مشعل

ساده ترین نوع کابینت رومیزی گاز، 2 مشعل است. این نوع گاز عمدتاً در آشپزخانه های ادارات استفاده می شود. ابعاد اجاق گاز 2 شعله معمولا 30 * 50 سانتی متر می باشد. یعنی طول گاز 50 سانتی متر است که 2 شعله در این جهت کنار هم قرار می گیرند. عرض گاز 30 سانتی متر است. اگر از هر طرف حداقل 5 سانتی متر فاصله گرفته شود می توان ابعاد کابینت گاز رومیزی را مشخص کرد.

با توجه به این ابعاد، کابینت گاز رومیزی دو شعله در ابعاد تقریبی 40 * 60 سانتی متر می باشد. یعنی عمق کابینت حدود 40 سانتی متر و عرض آن حدود 60 سانتی متر است.

طرح مناسب برای ساخت کابینت گاز رومیزی با این ابعاد درب تک یا کشویی می باشد. به عبارت دیگر می توانیم کابینت یک در یا کشو را زیر گاز دو شعله قرار دهیم.

کابینت زیر گاز صفحه ای دست دوم

مدل کابینت گاز رومیزی چهار مشعل

ابعاد متداول اجاق گازهای 4 شعله تقریباً 58*50 سانتی متر می باشد. یعنی طول گاز 58 سانتی متر و عمق (عرض) آن 50 سانتی متر است. از این نوع گاز رومیزی در اماکن تجاری یا آشپزخانه های کوچک با فضای کم استفاده می شود.

با توجه به اینکه پیشخوان کابینت باید 5 سانتی متر از کناره های گاز بالاتر باشد، طول کابینت زیر گاز 4 شعله حداقل 70 سانتی متر خواهد بود.

کابینت گاز رومیزی 4 شعله می تواند یونیت دو درب یا کشو باشد. البته معمولاً واحدهای دو درب از  عرض آنها از 75 سانتی متر شروع می شود. بهتر است برای کابینت گاز رومیزی با 4 شعله حداقل 75 در نظر بگیرید تا بتوانید کابینتی با دو درب کوچک قرار دهید.

اگر به جای کابینت دو در، طرح جعبه کشویی باشد، عرض کشو نسبتا بزرگ و جادار خواهد بود. در این طرح به راحتی می توانید انواع ظروف مانند قاشق و چنگال یا ملاقه را در این کشوها قرار دهید.

مدل کابینت زیر گاز با پنج شعله

استانداردترین و پرمصرف ترین نوع گاز رومیزی در آشپزخانه، گاز پنج شعله است. عرض این نوع گاز معمولاً 50 سانتی متر و طول آن 86 سانتی متر است.

طول کابینت زیر گاز این مدل 95 سانتی متر و بیشتر می باشد. در این مدل به راحتی می توانید جعبه دو در یا کشو را زیر این نوع گاز قرار دهید.

پیشنهاد تهران کابینت: پرفروش ترین رنگ کمد دیواری در سال 1401.

فاصله صحیح گاز رومیزی با سایر لوازم آشپزخانه

اگر محل گاز رومیزی شما در آشپزخانه مشخص نشده است، می توانید آن را در هر قسمتی از راهروی ورودی قرار دهید. برای این، ابعاد استانداردی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

بین گاز و سینک آشپزخانه حداقل 60 تا 75 سانتی متر فاصله لازم است. این فاصله به جلوگیری از پاشیدن قطرات آب روی گاز و ایجاد مشکل برای شما کمک می کند.

حداقل فاصله بین مایکروفر و اجاق گاز نباید کمتر از 30 سانتی متر باشد. در ضمن حداقل فاصله گاز از همه طرف باید 5 سانتی متر باشد. اما برای سهولت در کار بهتر است در کناره ها 30 سانتی متر فضای خالی داشته باشید. در این صورت به راحتی می توانید ظرف و ظروف آشپزخانه را هنگام آشپزی همراه خود داشته باشید.

نحوه نصب و راه اندازی گاز بر روی کابینت

کابینت زیر گاز به دو صورت کلی ساخته می شوند. این نوع گازها یا رومیزی هستند که نیازی به بریدن پیشخوان کابینت زیر گاز ندارند و یا به صورت توکار هستند.

برای گاز توکار لازم است از قبل در محل مناسب در نظر گرفته شده و برش داده شود. معمولاً هود برد بالای این مکان قرار می گیرد.

اما گاز رومیزی شکل ساده تری دارد. البته این مدل ها فاقد زیبایی و کاربردی بودن نوع قبلی هستند. برای این نوع گاز همانطور که گفته شد نیازی به برش جلوی کابینت نیست و می توانید آن را در هر کجا که بخواهید قرار دهید. اگر کانتر قبلا بریده نشده باشد و بخواهید یک گاز رومیزی یکپارچه نصب کنید، کار شما کمی دشوارتر است.

پیشنهاد تهران کابینت: تمامی اطلاعاتی که در مورد کابینت انزو نیاز دارید.

کابینت زیر گاز صفه ای

قیمت کابینت گاز رومیزی

قیمت این کابینت بستگی به جنس و ابعاد آن دارد و نمی توان مقدار دقیق آن را مشخص کرد، اما اصولا قیمت این کابینت بین 50 تا 60 درصد کابینت های معمولی است، یعنی در صورتی که قیمت یک کابینت معمولی 1 میلیون است، قیمت کابینت اجاق گاز شما بین 500 تا 600 هزار تومان است.

حرف پایانی

در این مطلب به اختصار به مزایا و معایب کابینت گاز رومیزی پرداخته ایم. از مراحل ساخت کابینت گاز رومیزی هم گفتیم. در پایان از همکاری شما با تهران کابینت تشکر می کنیم و امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شود.

شما را به مشاهده مدل های کابینت آشپزخانه به روز و جدید،  هر صفحه اینستاگرام تهران کابینت دعوت میکنم.

 

 

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید

هر آنچه که باید در مورد کابینت انزو بدانید

توضیح جامع کابینت ممبران

انواع کابینت پولیشی

قیمت کابینت آپدیت جدید

محبوبترین کابینت های گلاس را بشناسید

به روزترین طرح های کمد دیواری در تهران کابینت

جدیدترین تخت کمجا برای خانه های کوچک

زیباترین مدل های میز تلویزیون

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

زیباترین کابینت کلاسیک در ایران

با پله چوبی خانه‌ای لاکچری داشته باشید

محکمترین و زیباترین قفسه فروشگاهی برای فروشگاها و مغازها

آیا کابینتتان خراب است؟ تعمیر کابینت با کمترین قیمت

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگاه تهران کابینت