رختخواب

کمد دیواری رختخواب

در گذشته که مهمانی ها اغلب دو روز یا بیشتر به طول می انجامید و مهمانان غیررسمی شب را در خانه صاحبخانه می گذراندند، وجود رختخواب های زیاد ضروری بود. به همین دلیل در هر خانه تشک، پتو و بالش زیادی وجود داشت که در مهمانی ها استفاده می شد. البته در گذشته به دلیل اینکه خانه ها اغلب بزرگ بودند و کمد دیواری رختخواب زیادی داشتند، مشکل نداشتن فضای کافی برای قرار دادن رخت خواب ها را نداشتند. از طرفی با توجه به نوع دکوراسیون خانه ها که محدود به چیدمان خاصی نبود، در صورت کمبود جا، رخت خواب ها را در کنار اتاق چیده و ملحفه ای زیبا روی آن چیده می شد.

اما امروزه شرایط فرق می کند و اگر لحاف تشک هایی که بسیار بزرگ و جادار هستند به درستی چیده نشوند، اتاق خواب یا فضای داخلی کمد دیواری را درهم و برهم می کنند. بنابراین اگر فکر می‌کنید مهمانی شب را در خانه شما نمی‌گذراند، نیازی به نگه‌داشتن لحاف تشک های زیاد ندارید و تنها دو رخت خواب برای اوقات ضروری کافی است.

برخی افراد برای نظم دادن به رخت خواب ها به جای ملحفه، تشک های چند لایه روی تخت قرار می دهند تا علاوه بر اینکه فضای کمد دیواری را اشغال نمی کنند، در خرید لحاف تشک نیز صرفه جویی کنند.

با این حال، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که رختخواب های زیادی دارید و می‌خواهید لحاف تشک خود را در کمد دیواری نگه دارید، باید نکاتی را برای مرتب نگه داشتن کمد دیواری رختخواب رعایت کنید.

کمد دیواری رختخواب

انواع درب کمد دیواری رختخواب

کمد دیواری رختخواب می توانند دارای درهایی به صورت ریلی و همچنین درهای لولایی باشند. از درب های ریلی برای کاهش فضای اتاق خواب ها به خصوص در اتاق خواب های دو نفره استفاده می شود و نیازی به فضای خاصی برای باز و بسته شدن کمد نیست. بنابراین کمد دیواری لحاف تشک با تختخواب شما یا اشیای دیگر اتاق خواب برخورد نمی کند و استفاده از کمد دیواری رختخواب برای شما مزاحمتی ایجاد نمی کند.

برای بالای کمد دیواری لحاف تشک چی نوع دربی میتوان استفاده کرد؟

بهتر است از نوع لولا برای درهای واقع در بالای کمد دیواری لحاف تشک استفاده کنید. از آنجا که موقعیت آنها بلند است، باز و بسته کردن آن به صورت ریلی می تواند کار بسیار دشواری باشد. بنابراین برای قسمت های بالایی کمد دیواری برای رختخواب از در لولایی استفاده کنید و وسایلی که کمتر از آن استفاده می کنید را در این قسمت قرار دهید.

درهای ریلی چه محدودیت هایی برای ما ایجاد می کند؟

درهای ریلی به سادگی روی مسیرهای خود می لغزند و حرکت می کنند. اما یکی از محدودیت های بدی که کمد دیواری ریلی برای ما ایجاد می کند این است که با بازکردن درب کمد فقط به یک قسمت کمد دسترسی داریم و به قسمت دیگر دسترسی نداریم. به همین دلیل ممکن است لحاف تشک برای کمد دیواری ها مشکل بزرگی ایجاد کند و افراد نتوانند به فضای این کمد دیواری دسترسی کامل داشته باشند.

چه زمانی از درب ریلی استفاده کنیم؟

اگر فضای اتاق خواب شما آنقدر کوچک است که نمی توانید از کمدهای لولایی استفاده کنید، کمد دیواری ریلی می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. لازم به ذکر است که کمد دیواری رختخواب ریلی معمولا قیمت بسیار بالاتری نسبت به کمد دیواری رختخواب لولایی دارند و برای ساخت آن ها باید از مواد مرغوب استفاده کرد.

کمدهای درهای لولایی فقط برای باز و بسته کردن درب فضای زیادی را اشغال می کنند اما با بازکردن درب به تمام فضای آن دسترسی خواهید داشت. بنابراین برای بهره برداری و دسترسی به کل فضا معمولا از نوع لولایی برای کمد دیواری لحاف تشک استفاده می کنند.

کمد دیواری برای رختخواب

طراحی داخلی کمد دیواری برای لحاف، تشک و رختخواب

یکی از مهم ترین نکات در مورد کمد دیواری برای رختخواب طراحی داخلی آن است. شاید شما جزو خانواده هایی باشید که زیاد سفر می کنید و تعداد مهمان ها و شب مانی ها زیاد است. بنابراین، شما قطعا به بستر بیشتری نیاز دارید. نگهداری حجم زیاد لحاف برای شما بسیار سخت است و نیاز به راهنمایی و کمک دارید.

مقالاتی که باید بخوانید:

کمد دیواری لحاف تشک

چگونه از فضای داخل کمد دیواری رختخواب به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم؟

نحوه استفاده بهینه از فضای داخل کمد دیواری لحاف تشک به طراحی داخل آن بستگی دارد. قبل از هر چیز باید تعداد دقیق لحاف، تشک و بالش را در نظر بگیرید تا بتوانید فضای لازم برای هر کدام از آنها را در کمد دیواری مشخص کنید.

دسته بندی و نگهداری لحاف و تشک در کمد دیواری مانند طبقه بندی کمد لباس نیست، و چیدمان داخلی آن بسیار محدودتر است. با تهران کابینت همراه باشید تا نحوه چیدمان کمد دیواری برای رختخواب را به شما بگوییم.

کمد دیواری رختخواب مناسب خود را انتخاب نماید!

کمدهای بلند معمولا بهترین انتخاب برای رخت خواب هستند. دقت کنید که عرض کمد آنقدر زیاد نباشد که مجبور شوید لحاف تشک را کنار هم بچینید، نه آنقدر کوچک که مجبور شوید تشک ها و پتوها را در ابعاد بسیار کوچک تا کنید.

به این ترتیب پس از انتخاب کمد دیواری رختخواب مناسب، تشک ها، پتوها و بالش ها را به صورت منظم و کارآمد روی هم قرار دهید.

اما اگر تعداد لحاف تشک آنقدر زیاد است که نمی‌توانند در کمد جا شوند، به سادگی تشک‌ها و پتوها را در یک کمد قدی بچینید و پایین کمد لباس را به قرار دادن بالش‌ها اختصاص دهید.

البته اگر رختخواب کم دارید، قسمت پایین کمد لباس شما برای نگهداری رختخواب‌ها کافی است.

رگال کمد دیواری شبیه به رخت آویزهای قدیمی است، با این تفاوت که دسترسی آسان تر به لباس را فراهم می کند. علاوه بر این، چیدمان افقی تخت ها و عمودی بودن لباس های آویزان، هارمونی زیبایی را در کمد شما ایجاد می کند.

رختخواب را درست تا کنید!

تشک ها حجم زیادی دارند و اگر به درستی تا نشوند ناجور هستند. تا کردن تعداد زیادی تشک به این معنی نیست که فضای کمتری را اشغال می کنند. سعی کنید تشک ها را تا حد امکان کمتر خم کنید تا علاوه بر اینکه به صورت روان و منظم روی هم قرار می گیرند، در اثر خمیدگی بیش از حد، به اصطلاح به حالت قلمبه تبدیل نشوند.

همین کار را برای تا کردن پتوها انجام دهید و تا حد امکان آنها را کم تا کنید. البته برای نظم دادن به پتوها می توانید آن ها را گرد کنید و بغلتانید و کنار هم قرار دهید.

نکته مهم در رخت خواب های تا شده این است که سعی کنید همه رخت خواب های یک اندازه را طوری تا کنید که به طور مرتب و یکنواخت روی هم قرار گیرند. رختخواب های ناهموار، برخی در بیرون عادی و برخی در داخل، صحنه دلپذیری را ایجاد نمی کنند.

حتی اگر قسمتی از رختخواب‌های شما کوچکتر از بقیه باشد، سعی کنید فضاهای خالی را با پتوهای مسافرتی یا بالش های کوچک پر کنید تا چیدمان یکنواخت باشد.

از قرار دادن رختخواب ها در کنار اشیاء دیگر خودداری کنید!

شاید عرض کمد جایی که رخت‌خواب‌هایتان را می‌گذارید زیاد باشد، در این صورت سعی کنید پهنای اضافه کمد را طوری دسته‌بندی کنید که جا برای قرار دادن چیزهای دیگر مانند لباس داشته باشید.

البته به خاطر داشته باشید که لباس ها و وسایلی که در این قسمت از طبقه بندی قرار می دهید چندان ایمن نیستند، زیرا تخت ها ممکن است در هنگام جابجایی به این لباس ها برخورد کنند و باعث افتادن آن ها شوند. شاید لباس ها بین رختخواب ها بیفتند و تا مدت ها نتوانید آنها را پیدا کنید.

برای حل این مشکل، از تجهیزاتی مانند سبد لباس برای داخل کمد استفاده کنید. سبدها را در این طبقات کوچک در کنار تخت قرار دهید تا وسایل شما سالم و مرتب باشد. البته سبدهای کمدی برای تمامی طبقات داخل کمد دیواری مناسب هستند و شما می توانید با استفاده از این سبدها نظم و زیبایی بی نظیری به کمد خود بدهید.

یکی دیگر از راه های استفاده بهینه از فضای داخلی کمد، جداسازی قسمت های مختلف کمد با استفاده از تخته های بزرگ است. به عنوان مثال، می توانید با قرار دادن یک تخته بین لباس و کتانی، فضای اختصاصی برای هر قطعه ایجاد کنید تا کمد مرتب تر به نظر برسد و استفاده از هر قطعه آسان باشد.

عمق کمد دیواری برای رختخواب

از یراق آلات کمد دیواری کاربردی استفاده کنید!

اگر از وسایل نامناسب در کمد خود استفاده می کنید، قطعا آن وسایل به مرور زمان نیاز به تعویض یا تعمیر خواهند داشت. بنابراین، برای جلوگیری از صرف هزینه بیشتر، از همان ابتدا تجهیزات با کیفیت را انتخاب کنید.

قبل از انتخاب وسایل و اتصالات مناسب، مطمئن شوید که از تخته های مناسب برای طبقه بندی کمد دیواری لحاف تشک استفاده می کنید. تخته ها اغلب وزن زیادی را تحمل می کنند و اگر از مواد محکم و با کیفیت ساخته نشده باشند، به سرعت ترک می خورند و در نهایت می شکنند. بنابراین، جنس و استحکام تخته یکی از مهمترین جنبه های انتخاب تخته است.

یکی دیگر از تجهیزات مهم کمد دیواری رختخواب دستگیره در است. این گزینه ایده آل و مطلوب برای همه افراد است که کمد شما در عین مرتب بودن، زیبا و منحصر به فرد به نظر برسد و دستگیره ها موثرترین وسیله برای زیباسازی کمد دیواری برای رختخواب هستند. علاوه بر این دستگیره ها در باز شدن آسان درب و تکمیل دکوراسیون اتاق خواب ما نقش اساسی دارند.

لولاها نیز یکی از لوازم اصلی درب کمد دیواری رختخواب هستند. زیرا انتخاب نامناسب لولا می تواند روند باز و بسته شدن در کمد دیواری را مختل کند و به مرور زمان به درب کمد آسیب برساند. لولای مناسب لولای است که با وزن درب و الگوی باز شدن در سازگار باشد.

به طور کلی انتخاب تجهیزات مناسب برای هر قسمت از خانه می تواند علاوه بر بهبود تجربه کاربری، جلوه ای خاص و جذاب در دکوراسیون خانه ایجاد کند.

یراق آلات کمد دیواری لحاف تشک را از کجا تهیه نمایم؟

امروزه محصولات مدرن بسیاری برای نظم و زیبایی کمد دیواری رختخواب طراحی و ساخته شده است که ما بسیاری از آنها را نمی شناسیم. مراجعه به یک مرکز معتبر که مدرن ترین تجهیزات کمد دیواری لحاف تشک را با کیفیت ارائه کرده است به ما کمک می کند تا دید بهتر و دقیق تری نسبت به نظم دهی کمد دیواری خود داشته باشیم.

تهران کابینت با بیش از 10 سال سابقه در زمینه تامین لوازم جانبی و تولید کابینت ام دی اف و کابینت انزو و کابینت نئوکلاسیک و غیره، هر آنچه را که برای نظم بخشیدن به خانه و کمد دیواری رختخواب خود نیاز دارید را فراهم کرده است و با ارائه اطلاعات کافی، شما را در انتخاب مناسب ترین تجهیزات یاری می کند.

امکان خرید آنلاین، تلفنی و حضوری نیز به شما این آرامش را می دهد که برای خرید یا دیدن اقلام مورد نیاز خود نیازی به رفت و آمد ندارید.

تهران کابینت به شما کمک می کند تا با خیالی آسوده نسبت به کیفیت محصول بهترین محصولات را انتخاب کنید تا خریدی خوشایند و ماندگار داشته باشید.

پیشنهاد ما دنبال کردن صفحه اینستاگرام تهران کابینت می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگاه تهران کابینت