فرق میان کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک: یکی از زیباترین کابینت های آشپزخانه، نوع کابینت هایی است که جلوه و شکوه خاصی را در آشپزخانه ایجاد می کند. کابینت های سبک کلاسیک از گذشته تا به امروز همیشه مورد استفاده بوده اند و مد بوده و طرفداران همیشگی خود را داشته اند و حتی امروزه نیز بر طرفداران بسیار خود افزوده اند.

اگر به دنبال یک کابینت زیبا و باشکوه، با عناصر سلطنتی و مجلل هستید، کابینت کلاسیک و مقیاس ساده تر آن، کابینت نئوکلاسیک، انتخاب مناسبی برای آشپزخانه شما خواهد بود. البته به شرطی که فضای آشپزخانه و منزل شما شرایط پذیرش چنین کابینت هایی را داشته باشد. با ما همراه باشید تا در مورد تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک بیشتر بدانید.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

تفاوت بین کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک چیست؟

اگر به سبک کلاسیک و عناصر اشرافی علاقه دارید، احتمالاً نام کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک را شنیده اید و کمی از سبک کار آن اطلاع دارید. اما این دو سبک در عین اینکه شباهت های زیادی با هم دارند، از نظر ظاهری نیز تفاوت های زیادی دارند.

مطالب پیشنهادی: انواع رنگ کابینت نئوکلاسیک را بشناسید.

برای درک بهتر موضوع لازم به ذکر است که کابینت آشپزخانه در دو سبک کلی کابینت کلاسیک و کابینت مدرن تولید می شود. کابینت کلاسیک برگرفته از مدل های قدیمی و کلاسیک بناهای تاریخی و اشرافی قرون گذشته است. به طور خاص، ساختمان ها و بناهای رومی نقش اصلی را در طراحی کابینت کلاسیک ایفا می کنند و طراحی کلی این کابینت ها از آنها الهام گرفته شده است.

بسیاری از انواع کابینت کلاسیک برگرفته از طرح های ستون تخت جمشید و دارای طرح های بومی و سنتی ایرانی هستند. در هر صورت بنا به درخواست مشتری، مدل ها و سبک های مختلفی برای کابینت کلاسیک وجود دارد که می تواند منزل شما را زیبا کند و با دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد.

با تهران کابینت در مقاله فرق بین کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک همراه باشید

فرق بین کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

در مقابل کابینت کلاسیک و عناصر پر زرق و برق و مدل های اشرافی آن، یک کابینت مدرن وجود دارد که سادگی آن ویژگی اصلی آن است. کابینت مدرن بسیار ساده است و به لطف این ویژگی می توان از آن حتی در آشپزخانه های بسیار کوچک و مینیمال استفاده کرد.

انواع کابینت های بدون دستگیره، کابینت های دسته نواری، کابینت ام دی اف و کابینت های گلاس متعلق به کابینت های مدرن هستند و فضایی مدرن و بسیار شیک را در آشپزخانه های کوچک و بزرگ ایجاد می کنند.

و همچنین باید بدانید که کابینت نئوکلاسیک، چیزی مابینت این دو سبک کابینت هست! به عبارت دیگر، نه به اندازه کابینت های مدرن ساده هستند و نه به اندازه کابینت های کلاسیک پیچیده و پر زرق و برق.

کابینت های نئوکلاسیک دارای طرح ها و نقش های نسبتا ساده ای هستند اما به سادگی کابینت های مدرن نیستند. در واقع این کابینت ها دارای طرح ها و نقش های سنتی و کلاسیک هستند و با سادگی کابینت های مدرن ترکیب می شوند.

آگاهی: آیا می‌دانید کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف؟

با این توضیح بسیار واضح است که مهم ترین تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک این است که کابینت های نئوکلاسیک بسیار ساده تر از کابینت های کلاسیک هستند و در واقع کابینت های نئوکلاسیک همان سبک و روند کابینت های کلاسیک را دنبال می کنند اما شکل و ظاهر آن به سمت مدرنیته و مدل های ساده تر و مد روز هستند.

تاریخچه به وجود آمدن سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک برگرفته از دوره رنسانس رومی و یونان باستان است که قدمت آن به قرن 18 و 19 باز می گردد که به دوره ویکتوریا معروف است. به طور خلاصه، سبک نئوکلاسیک تلفیقی از روندهای مدرن انسان امروزی با ویژگی های کلاسیک و سنتی دیروز است.

زیبایی، سادگی، تنوع بیشتر رنگ، استفاده از خطوط منحنی و صاف، استفاده از نورپردازی مدرن و غیره ویژگی های متمایز سبک نئوکلاسیک است که این مدل طراحی داخلی را زیباتر و جذاب تر می کند.

فرق بین کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

با توضیحات بالا، می توانید به راحتی تفاوت های اصلی بین کابینت، کلاسیک و نئوکلاسیک را تشخیص دهید:

  • همانطور که در بالا اشاره شد کابینت کلاسیک سبک شلوغی دارد و جزئیات ریز و درشت در آن به وفور یافت می شود، اما در کابینت نئوکلاسیک اگرچه بدنه کابینت طرح و نقش دارد، اما طرح و نقش آن چنان شلوغ و پر از جزئیات نیست که مطابق با میل افرادی که ساده پسند هستند، نباشد.
  • کابینت کلاسیک به دلیل شلوغ بودن و جزئیات نسبتاً زیاد برای آشپزخانه های بزرگ و جادار مناسب است. کابینت های معمولی را نمی توان در آشپزخانه های مینیمال و کوچک استفاده کرد زیرا این کابینت ها ذاتا به هم ریخته هستند و نباید در آشپزخانه های کوچک نصب شوند. همانطور که می دانید استفاده از تزئیناتی که فضای آشپزخانه را به هم ریخته تر می کند، فضا را کوچکتر و به هم ریخته نشان می دهد.

پیشنهادی: کابینت مینیمال چیست؟

اگر از طرفداران سبک کلاسیک هستید و آشپزخانه اپن بزرگ ندارید، می توانید از کابینت های نئوکلاسیک استفاده کنید. این کابینت ها به دلیل طراحی و طرح ساده تری که نسبت به کابینت های معمولی دارند، برای آشپزخانه های متوسط و نسبتا کوچک نیز مناسب هستند و می توانند فضایی آرام و دلنشین ایجاد کنند.

  • نگهداری و نظافت کابینت کلاسیک نسبت به کابینت نئوکلاسیک دشوارتر است و دلیل آن شلوغی طرح ها و منبت هایی است که در بدنه و یراق آلات کابینت کلاسیک وجود دارد. از آنجایی که کابینت های کلاسیک دارای طرح ها و جزئیات متفاوتی هستند، باید تلاش بیشتری برای نظافت آشپزخانه های کلاسیک انجام دهید، در حالی که آشپزخانه های نئوکلاسیک به دلیل سادگی تمیز کردن آنها راحت تر است.

با تهران کابینت در مقاله تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک همراه باشید

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک

  • یکی دیگر از تفاوت های کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک، قیمت تمام شده کابینت آشپزخانه است. کابینت آشپزخانه، صرف نظر از موادی که از آن ساخته شده است، هر چه پرتر باشد و جزئیات بیشتری روی بدنه آن باشد، فرآیند ساخت آن سخت تر و طولانی تر خواهد بود که این امر باعث افزایش قیمت تمام شده کابینت می شود. بنابراین طبیعی است که کابینت های کلاسیک قیمت بیشتری نسبت به کابینت های نئوکلاسیک دارند، حتی اگر متریال مورد استفاده در ساخت آنها یکسان باشد.
  • کابینت کلاسیک از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است و به جرأت می‌توان گفت که چیزی از اعتبار و زیبایی آن کاسته نشده است. اما کابینت نئوکلاسیک سبک جدیدتری نسبت به کابینت کلاسیک و حتی کابینت مدرن است و به همین دلیل می توان گفت به روزتر و مدل جدیدتری است.
  • اگر سبک کلاسیک مورد علاقه و سلیقه شماست، باید این سبک را در تمام خانه خود پیاده کنید. مثلا اگر مبل ها و وسایل چوبی شما مدرن هستند، نباید از کابینت های کلاسیک برای آشپزخانه استفاده کنید! در واقع آشپزخانه کلاسیک با کابینت های کلاسیک برای خانه هایی با مدل و چیدمان کلاسیک مناسب است تا هماهنگی و هارمونی لازم بین اجزای خانه رعایت شود.

اما کابینت نئوکلاسیک این فرصت را به شما می دهد تا دکوراسیون داخلی خود را آزادتر انتخاب کنید. با انتخاب کابینت های نئوکلاسیک می توانید از المان های کلاسیک و نسبتا مدرن و سنتی استفاده کنید.

پیشنهادی: قیمت کمد دیواری ریلی آپدیت شده.

کابینت نئوکلاسیک؛ یک انتخاب عالی برای طرفداران سبک های تلفیقی!

اگر بین انتخاب کابینت کلاسیک و کابینت مدرن تردید دارید، کابینت نئوکلاسیک که تلفیقی از سبک مدرن و سبک کلاسیک است بهترین انتخاب برای آشپزخانه شما خواهد بود. در این سبک ویژگی های مثبت کابینت های مدرن و کلاسیک با هم ترکیب شده و سبکی جدید و زیبا ایجاد کرده است که می تواند علاوه بر زیبایی و آرامش، آشپزخانه ای مدرن را به شما هدیه دهد.

کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک از چه موادی ساخته شده اند؟

اگر به سبک کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک علاقه دارید، شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که چه متریالی برای سفارش این کابینت ها بهتر است؟

  • بهترین ماده ای که باید در تولید کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده شود، چوب طبیعی است. کنده کاری ها و منبت های حکاکی شده بر روی چوب طبیعی با هنر دست انسان تراشیده شده اند و به همین دلیل زیبایی چشم نوازی دارند. کابینت های چوبی کلاسیک و نئوکلاسیک از نظر زیبایی و ارزش بسیار نفیس و ارزشمند هستند و در رده گران ترین انواع کابینت آشپزخانه قرار می گیرند.

همانطور که گفته شد، هرچه این کابینت ها استادانه تر باشند، زمان و تخصص بیشتری برای ساخت آن ها صرف شده است، بنابراین هزینه بسیار بیشتری نیز خواهد داشت. در ضمن نوع چوب به کار رفته در ساخت این کابینت ها در قیمت آن بسیار موثر است.

  • مثال دیگر کابینت ممبران است که از ام دی اف خام با روکش PVC تشکیل شده است. تمامی حکاکی‌ها و خطوط رایج روی چوب طبیعی توسط دستگاه‌های پیشرفته cnc بر روی ام‌دی‌اف خام حک می‌شود و پس از آن، MDF خام توسط لایه PVC که یک پوشش ضد آب است، بر روی آن وکیوم می شود.

با تهران کابینت در مقاله فرق بین کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک همراه باشید

فرق بین کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک

کابینت ممبران قیمت تمام شده بسیار کمتری نسبت به کابینت چوبی دارد و از نظر قیمت در حد وسط قرار دارد، به دلیل اینکه لایه پی وی سی ضد آب است، کابینت های پی وی سی ضد رطوبت بوده و برای محیط های مرطوب مناسب هستند.

مقاله: جدیدترین و زیباترین طراحی کمد دیواری

  • کابینت پولیشی نمونه دیگری است که در ساخت کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده می شود. این نوع کابینت فقط در رنگ سفید تولید می شود و به دلیل رنگ جلا، درخشندگی و شفافیت شگفت انگیزی دارد. کابینت پولیشی از ام دی اف خام ساخته شده و توسط دستگاه CNC حکاکی و منبت کاری می شود، اما پس از آن مجدداً در چند مرحله با پولیش رنگ در محیطی استریل و عاری از هرگونه گرد و غبار، صیقل داده شده و سمباده می شود. این کار چندین بار تکرار می شود تا نتیجه یک کابینت زیبا و براق باشد.

کابینت های پولیشی ضد آب و بسیار بادوام هستند و از نظر قیمت جزو کابینت های گران قیمت طبقه بندی می شوند. یکی از معایب کابینت های پولیشی این است که فقط به رنگ سفید تولید می شوند و از این نظر محدود هستند.

سخن پایانی

دنیای امروز دنیای تنوع و انتخاب است. هر سبکی با مزایا و معایب خود طرفداران خود را دارد و برای گروه خاصی از افراد جذابیت دارد. زیبایی یک سبک دکوراسیون و به دنبال آن کابینت آشپزخانه به این معنا نیست که انواع دیگر کابینت ها زشت یا بد هستند. بلکه به این معناست که با توجه به شرایط موجود، کدام گزینه می تواند مناسب و موثر باشد و زیبایی آن را به بهترین شکل ممکن نشان دهد.

در این مطلب سعی کرده ایم تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک را به اختصار توضیح دهیم تا اگر به فکر انتخاب یکی از این دو کابینت هستید، با دید بازتر و کامل تری انتخاب کنید. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد.

پیشنهادی: با خواندن مقاله راهنمای خرید میز تلویزیون بهترین میز تلویزیون را می توانید بخرید.

در پایان از همکاری شما با شرکت تهران کابینت تولید کننده انواع کابینت، کمد دیواری، تخت کمجا، میز تلویزیون و غیره کمال تشکر را داریم.

همچنین شما عزیزان می توانید برای دیدن جریدترین و زیباترین مدل های روز دنیا صفحه اینستاگرام تهران کابینت را دنبال کنید.

 

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید

هر آنچه که باید در مورد کابینت انزو بدانید

توضیح جامع کابینت ممبران

انواع کابینت پولیشی

قیمت کابینت آپدیت جدید

محبوبترین کابینت های گلاس را بشناسید

به روزترین طرح های کمد دیواری در تهران کابینت

جدیدترین تخت کمجا برای خانه های کوچک

زیباترین مدل های میز تلویزیون

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

زیباترین کابینت کلاسیک در ایران

با پله چوبی خانه‌ای لاکچری داشته باشید

محکمترین و زیباترین قفسه فروشگاهی برای فروشگاها و مغازها

آیا کابینتتان خراب است؟ تعمیر کابینت با کمترین قیمت

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگاه تهران کابینت