طرح کمد دیواری

طراحی کمد دیواری

طراحی کمد دیواری

می توان گفت هر خانه ای که مجهز به کمد دیواری باشد، خانه ای به سلیقه خانم های خانه دار است. در واقع، مهم ترین چیزی که یک خانه باید داشته باشد فضایی برای نگهداری اشیا دور از دید است، بنابراین یک کمد دیواری می تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند. در این مقاله قصد داریم نکات مهم در طراحی کمد دیواری را در اختیار شما قرار دهیم.

دانستنی: آیا می دانید کمد دیواری باکسی چیست؟

روند تولید کمد دیواری از دیروز تا امروز

در واقع کمدها سال هاست که اتاق خواب ما را همراهی می کنند. اگر بخواهیم نگاهی کلی به تاریخچه کمد دیواری داشته باشیم از گذشته تا به امروز غیر قابل انکار است که در تنوع رنگ ها و نقش ها تغییرات زیادی دیده اند.

در گذشته از کمد دیواری به عنوان فضای 60 یا 70 سانتی متری در دیوار اتاق استفاده می شد که با پرده پوشانده می شد. مدل‌های فلزی و چوبی شکل گرفتند، اما تا زمانی که طرح‌ها و رنگ‌ها کامل‌تر نشد، همچنان ساده بودند و پاسخگوی نیاز عمومی نبودند. و مدل ها به جایی رسیده اند که امروزه کمدها جزء جدایی ناپذیر اتاق خواب ما هستند. کمدهای دیواری معمولاً از کشوها و میله‌های رگال تشکیل شده‌اند.

مطالب پیشنهادی: راهنمای خرید میز تلویزیون که حتما باید بخوانید.

انواع درب در طراحی کمد دیواری

  • کمد مدل درب باد بزنی یا درب بازشو: این کمد‌ها سبک قدیمی‌تری دارند و عمدتاً برای کمدهای تخت خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای فضاهایی که سطح کمتری دارند، کمد دیواری با در بازشو می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد. این کمد ها در دو سبک کمد دیواری مدرن و کلاسیک موجود هستند.

طراحی کمد دیواری مدل درب بادبزنی

  • درب ریلی کمد : کمدهای درب ریلی باید کمدهای بزرگتری باشند زیرا ریل کمد نیمی از فضا را اشغال می کند. یعنی دسترسی به هر دو درب کمد به طور همزمان وجود ندارد. اگر کمد درب ریلی را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید، می توانید آینه های بزرگ را روی درها قرار دهید و زیبایی اتاق خود را دو چندان کنید.

پیشنهادی: بهترین کمد دیواری جادار را ببینید.

طراحی کمد دیواری مدل درب ریلی

  • ویترین با درب شیشه ای: از این کمدها معمولا برای نمایش وسایل لوکس مانند مجسمه ها و ظروف کریستالی استفاده می شود و محل قرارگیری این کابینت ها تنها در اتاق خواب نیست، بلکه می توان آنها را در آشپزخانه یا اتاق نشیمن نیز قرار داد.

طراحی کمد دیواری مدل درب شیشه ای

  • کمدهای دیواری بدون درب: امروزه از مدل های پرطرفدار کمد دیواری، کمدهای دیواری بدون در هستند. این سبک از کمد دیواری ظاهری مدرن و متفاوت دارد. مزیت این نوع کمد دیواری این است که دسترسی به اشیا را آسان می کند و به راحتی تمیز می شود.

طراحی کمد دیواری مدل بدون درب

اتاق کمدی

در سال های اخیر، دکوراسیون خانه به سمت کاربردی شدن رفته است. برخی از خانه ها دارای کلوزت روم یا اتاق کمدی هستند. معنی لغوی کلوزت روم، اتاقی با امکان پیاده روی است. این اتاق ها قفسه کتاب، میز مطالعه و … ندارند. دیوارهای این اتاق با کمد دیواری بدون در پوشیده شده است و دارای طبقه بندی و مقاطع لازم برای اعضای خانواده می باشد.

کلوزت روم برای نگهداری لباس، کیف و کفش استفاده می شود و انتخاب لباس را برای افراد آسان می کند. اتاق کمدی با جداسازی اشیا کمک زیادی به استفاده بهینه از فضا می کند و زیبایی خاصی به محیط اتاق می بخشد. بسته به سلیقه شما امکان قرار دادن میز آرایش در این اتاق وجود دارد.

مطالب پیشنهادی: تخت کمجا دو نفره بهترین انتخاب برای زوج های جوان.

انواع متریال در طراحی کمد دیواری

با توجه به محبوبیت بسیار زیاد کمد دیواری نسبت به گذشته، در حال حاضر تنوع بسیار زیادی در انواع و رنگ های کمد دیواری وجود دارد. متداول ترین متریال در ساخت کمد، ام دی اف است. البته از چوب طبیعی نیز می توان در ساخت کمدهای دیواری استفاده کرد اما هزینه آن بالاست و از این متریال عمدتا در طرح های کلاسیک استفاده می شود. انتخاب طرح و رنگ کمد دیواری باید به گونه ای باشد که علاوه بر ایجاد فضای نگهداری مناسب، دکوراسیونی شیک ایجاد کند. در ادامه به بررسی انواع  طراحی کمد دیواری می پردازیم:

♥ با تهران کابینت در مقاله طراحی کمد دیواری همراه باشید ♥

  • طراحی کمد دیواری ام دی اف : ام دی اف یکی از بهترین انتخاب ها برای کمدهای دیواری است. روکش های کمد دیواری ام دی اف مات و دارای برجستگی هستند که وجود این رج ها باعث مقاومت در برابر خش می شود.

طراحی کمد دیواری ام دی اف

  • طراحی کمد دیواری هایگلاس : کمدهای های گلاس براق هستند. این کمد دیواری از ام دی اف با روکش براق ساخته شده است. این کمد دیواری ظاهری صاف و صیقلی دارد که به مدرن شدن فضا کمک می کند. این نوع کمد دیواری برای فضاهای کم نور انتخاب خوبی است. اگر از پیروان سبک دکوراسیون مدرن هستید، کمدهای دیواری های گلاس به شما پیشنهاد می شود. یکی از معایب این کمدها این است که خش پزیرند و لبه های تیز دارند.

طراحی کمد دیواری هایگلاس

  • طراحی کمد دیواری شیشه لامی : روکش لامی گلس ضخیم تر از هایگلس است. درب چنین کمدهایی روشن تر است و شبیه آینه است. شیشه لامی دارای تنوع رنگی بسیار زیادی است و می توان با توجه به سلیقه شما از آن استفاده کرد.

طراحی کمد دیواری شیشه لامی

  • طراحی کمد دیواری PVC : این کمدها از ام دی اف و روکش PVC ضد آب ساخته شده اند. کمدهای پی وی سی عالی به نظر می رسند و درهای آن ها می تواند دارای طرح هایی باشد. PVC نوعی لایه پلاستیکی فشرده است که به همین دلیل ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت است. استفاده از این کمد دیواری در مناطق مرطوب انتخاب خوبی خواهد بود. کمد دیواری پی وی سی از نفوذ حشرات مضر نیز جلوگیری می کند.

طراحی کمد دیواری PVC

در طراحی کمد دیواری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اول از همه باید ببینید از کمد دیواری برای چه منظوری استفاده می کنید. شما این امکان را دارید که طراحی کمد دیواری را با توجه به مصرف خود تغییر دهید. پس از انتخاب طراحی کمد دیواری با توجه به نیاز شما به سراغ رنگ آن می رویم.

حتما به این نکته توجه کنید که رنگ کمد دیواری باید با دیگر عناصر اتاق هماهنگ باشد. در کنار انتخاب رنگ کمد دیواری باید نگاهی به فضای مورد نظر اتاق خواب خود بیاندازیم.

امروزه با توجه به فضاهای مسکونی محدود و کوچکتر، طراحی مناسب بسیار مهم است. شما دو انتظار اصلی از کمد دیواری خود دارید. و نکته دوم این است که فضای مورد نیاز برای قرار دادن وسایل خود را در اختیار شما قرار دهد.

پیشنهادی: کمد دیواری ریلی آینه ای یک انتخاب عالی

طراحی کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان

در انتخاب کمد دیواری برای کودکان و نوجوانان بهتر است از رنگ های روشن و شاد استفاده کنید. علاوه بر این در کنار کمد دیواری، کتابخانه، میز مطالعه و کامپیوتر نیز ضروری است.

همچنین برای اتاق‌های کوچک می‌توانید از از کمد دیواری‌هایی که سر تا سر اتاق را فرا میگیرند، همراه با تخت کم جا (تاشو) استفاده کنید که باعث استفاده بهینه از فضا می شود.

طراحی کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان

در انتخاب رنگ باید دقت کنید چون نحوه رنگ آمیزی اتاق کودک تاثیر بسزایی در روحیه او دارد و بهتر است از الگوها و رنگ های روشن بیشتر استفاده کرد.

بهترین نوع طراحی کمد دیواری کدام است؟

باید به نوع فضایی که قصد نصب کمد دیواری را دارید توجه کنید. اگر می خواهید کمد دیواری برای اتاق خواب نصب کنید، بهتر است یک جا لباسی و یک قفسه برای قرار دادن کفش در نظر بگیرید، اما اگر می خواهید از کمد دیواری خود به عنوان انباری استفاده کنید، بهتر است از کمدهایی با درهای باز و بدون طبقه بندی استفاده شود.

اگر به کتاب و قفسه کتاب علاقه دارید، توصیه می کنیم از قفسه هایی استفاده کنید که می توانند در کمد دیواری خود قرار گیرند. و هر بار که درب قفسه کتاب را که با صندلی در گوشه کمد شما نصب شده است باز می کنید، شگفتی و آرامش را به همراه دارد و می تواند فضایی زیبا از دنیای کوچک شما باشد.

طراحی کمد دیواری در تهران کابینت

اکنون نکات مهم در طراحی کمد دیواری را خواندیم و شما به اهمیت وجود کمد دیواری در خانه خود پی برده اید.

می توانید برای دیدن جدیدترین و زیباترین مدل‌ها از اینستاگرام تهران کابینت دیدن کنید و برای مشاوره بهتر با طراحان ما تماس بگیرید.

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید

هر آنچه که باید در مورد کابینت انزو بدانید

توضیح جامع کابینت ممبران

انواع کابینت پولیشی

قیمت کابینت آپدیت جدید

محبوبترین کابینت های گلاس را بشناسید

به روزترین طرح های کمد دیواری در تهران کابینت

جدیدترین تخت کمجا برای خانه های کوچک

زیباترین مدل های میز تلویزیون

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

زیباترین کابینت کلاسیک در ایران

با پله چوبی خانه‌ای لاکچری داشته باشید

محکمترین و زیباترین قفسه فروشگاهی برای فروشگاها و مغازها

آیا کابینتتان خراب است؟ تعمیر کابینت با کمترین قیمت

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگاه تهران کابینت