قفسه کمد دیواری ریلی

قفسه بندی کمد دیواری ریلی

اگر قصد دارید از تمام فضای داخل کمد دیواری خود استفاده کنید، باید با نحوه چیدمان مناسب کمد آشنا باشید. تهران کابینت تا پایان مطلب قفسه بندی کمد دیواری ریلی با شماست  تا شما را در قفسه بندی و تقسیم بندی کمد دیواری ریلی راهنمایی کند.

قفسه بندی کمد دیواری ریلی

قفسه بندی کمد دیواری ریلی; یک راه حل ایده آل برای استفاده بهینه از فضا

اولین چیزی که در مورد دکوراسیون داخلی کمد به ذهن می رسد چیست؟ بدون شک نحوه قفسه بندی کمد دیواری ریلی پس از انتخاب طرح و بدنه اصلی کمد اهمیت زیادی پیدا می کند; اما چرا؟

چون قرار نیست کمد ما شیک و جذاب به نظر برسد اما وقتی درهای آن را باز می کنیم با پدیده وحشتناک انباشته شدن لباس ها و وسایل روبرو می شویم! اگر هنوز در مرحله طراحی کمد دیواری هستید و شما نمی خواهید شاهد این اتفاق باشید، فوراً یک قلم و کاغذ بردارید و روی کاغذ بنویسید که می خواهید کمد شما چه شکلی باشد و چه فضای داخلی در آن باشد. به هر چیزی که نیاز دارید فکر کنید تا تهران کابینت بتواند راه حل مناسبی را برای آنها ارائه دهد!

  1. آیا جواهرات، اکسسوری یا کمربند و روسری زیاد دارید؟ پس کمد شما قطعاً به قفسه های کشویی نیاز دارد تا همه این موارد را در خود جای دهد. این قفسه ها می توانند بسیار مفید باشند.
  2. آیا همیشه از داشتن فضای مناسب برای قرار دادن کفش در کنار لباس می ترسید؟ پس طراحی جاکفشی برای قفسه بندی کمد دیواری ریلی را فراموش نکنید.
  3. کمد لباس کوچک باعث چروک شدن کت و شلوار یا لباس شما شده است؟ راه حل این است که در قفسه بندی کمد دیواری ریلی، بخشی را به این قسمت از لباس اختصاص دهید.

حال اگر طرح نهایی شما در ذهنتان آماده است، اما برای طراحی و اجرای آن نیاز به کمک دارید، تهران کابینت ایده اجرای این کار را به شما می دهد.

پشنهادی: همه چیز در باره کابینت ام دی اف

اهمیت قفسه بندی فضای داخلی کمد دیواری ریلی

قفسه بندی کمد دیواری ریلی را چگونه بسازیم؟

تقسیم بندی کمد دیواری ریلی باید به گونه ای باشد که هر چیزی را که می خواهید در آن قرار دهید اما داخل کمد را به هم نریزد! گاهی اوقات استفاده بیش از حد از قفسه ها، کشوها یا قفسه های لباس می تواند مفید باشد، اما می تواند منجر به شلوغی و به هم ریختگی کمد شود و ظاهر خوبی ندارد.

احتمالاً کمترین انتظاری که هر کسی از کمد خود در خانه دارد این است که بتواند لباس ها و وسایل خود را سازماندهی کند و هر بار زمان زیادی را برای یافتن یک کالای خاص صرف نکند.

حالا تصور کنید خود کمد آنقدر به هم ریخته است که برای پیدا کردن لباس های مورد نظرتان باید کمدها و قفسه های زیادی را جست و جو کنید. به همین دلیل است که می گوییم طبقه بندی فضای داخل کمد باید اساسی باشد و از بهم ریختگی کمد جلوگیری کند نه اینکه عامل این بهم ریختگی ها باشد.

به یاد داشته باشید که کمد شما انبار خانه نیست! بنابراین، اگر می‌خواهید کمد شیک و مدرنی داشته باشید که همیشه مرتب باشد، باید بدانید دقیقاً چه چیزی را در کجا قرار دهید.

پشنهادی: آیا می دانید کابینت انزو چیست؟

با تهران کابینت در مقاله قفسه بندی کمد دیواری ریلی همراه باشید

بنابراین، برای دستیابی به یک طراحی متعادل و منطقی در قفسه بندی کمد دیواری ریلی، سعی کنید عوامل زیر را در طراحی آن لحاظ کنید:

  • از لوازم جانبی مختلف مانند میله ها، قفسه ها یا تخته های تقسیم کننده استفاده کنید. در واقع، فضای زیادی به شما می دهد و دستان شما را برای نگهداری لوازم جانبی خود باز می گذارد. اگر قسمت های مختلف کمد را جدا کنید، دقیقاً می دانید که برای دسترسی به هر چیزی باید به کدام قسمت از کمد بروید.
  • قسمت های پایینی آویزها فضای مناسبی برای قرار دادن کیف، کفش و لوازم کوچکتر است. حتی می توانید قسمت قرار دادن کیف و کفش را جدا کرده و نظم بیشتری به آنها بدهید.
  • ترجیحاً قفسه بندی کمد دیواری ریلی تا بالای کمد ادامه داشته باشد. در این حالت می‌توانید از قسمت‌های بالاتر برای آویزان کردن لباس‌های بلندتر مانند لباس‌های رسمی استفاده کنید، در حالی که طبقات کوتاه‌تر برای لباس‌های غیررسمی مناسب‌تر هستند .
  • برای اقلام کوچکتر لباس و لوازم جانبی، مانند جوراب، کمربند، یا لباس زیر، قفسه های کشودار گزینه بسیار خوبی هستند.

مقالاتی که باید بخوانید:

استفاده از اکسسوری های مختلف برای قفسه بندی داخل کمد دیواری ریلی

با دانستن اصول چیدمان فضا در داخل کمد ریلی، یک کمدی لوکس داشته باشید

وقتی قفسه بندی کمد دیواری ریلی و تقسیم آن به قسمت های مختلف تمام شد، واقعاً کار اصلی شما شروع می شود! یک کمد دیواری مدرن دارید که با کمک یک طراح حرفه ای حالا قفسه اش را به بهترین شکل ممکن به واقعیت تبدیل کرده است. کمد را چگونه باید چیدمان کنیم که از همه این فضاها استفاده کنیم و همه لباس ها و لوازم شخصی ما جای مشخصی برای قرار دادن داشته باشند؟

گاهی اوقات در طراحی دکوراسیون منزل، بحث در مورد چیدمان لوازم جانبی می تواند کمی خسته کننده باشد! شما اکنون یک کمد خالی با قفسه ها، کشوها و جعبه ها دارید که منتظر پر شدن تصمیم شما هستند! اما نگران نباشید. پس از کنار گذاشتن قفسه بندی کمد دیواری ریلی، می توانید با به کارگیری اصول ساده زیر آن را به طور موثر سازماندهی کنید.

  1. لباس های کهنه را کنار بگذارید
  2. هنگام کنار هم قرار دادن لباس ها و لوازم جانبی از رنگ های هماهنگ استفاده کنید
  3. لباس های فصلی را جدا کنید

در ادامه هر یک از اصول چیدمان داخل کمد را بیشتر توضیح می دهیم.

پشنهادی: توضیحات کابینت نئوکلاسیک و کابینت ممبران

1. لباس های کهنه را کنار بگذارید

تعداد محدودی هستند که می توانند چنین کاری را انجام میدهند. خلاص شدن از شر لباس های کهنه ای که دیگر حتی کاربرد چندانی ندارند برای همه کار سختی است. اما اگر نمی خواهید کمد خود را به انباری پر از لباس های غیر ضروری تبدیل کنید، باید تلاش کنید که در قفسه بندی کمد دیواری ریلی شما جایی برای وسایل غیر ضروری وجود ندارد!

2. هنگام کنار هم قرار دادن لباس ها و لوازم جانبی، از رنگ های هماهنگ استفاده کنید

اگر می خواهید هر بار که در کمد را باز می کنید از هماهنگی رنگ لباس ها در کنار هم احساس خوبی داشته باشید، قفسه هایی با لباس های همرنگ کنار هم قرار دهید. ممکن است کمی وقت گیر به نظر برسد، اما اگر تنها 7 دقیقه از 1440 دقیقه ای را که روزانه در اختیار دارید صرف سازماندهی کمد خود کنید، همیشه یک کمد تمیز خواهید داشت.

استفاده حداکثر از فضای داخل کمد به کمک قفسه بندی داخل کمد دیواری ریلی

3. لباس های فصلی را درآورید

با این کار از شلوغی قفسه ها جلوگیری می کنید و با درآوردن لباس هایی که فقط در فصل خاصی قابل استفاده هستند عمر و ماندگاری آن ها را افزایش می دهید. در مرحله طراحی و قفسه بندی کمد دیواری ریلی می توانید فضایی را کاملا به این موضوع اختصاص دهید و لباس های زمستانی و تابستانی را از هم جدا کنید.

سخن پایانی

توجه به چیدمان کمدها به خصوص کمد اتاق خواب بسیار مهم است. اگرچه فضای داخل کمد بر خلاف ظاهر و نمای بیرونی آن فقط مختص شماست و همه آن را نمی بینند، اما طراحی و قفسه بندی کمد دیواری ریلی باید به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه حس خوبی از داشتن کمد به شما بدهد، باید کاربردی، جادار و قابل استفاده باشد.

به دوام و کیفیت موادی که برای جداسازی قسمت های مختلف کمد در قفسه های داخل کمد ریلی استفاده می کنید توجه کنید تا بعداً با مشکلات شکستگی یا خرابی مواجه نشوید.

حتما برای دیدن مدل ها صفحه اینستاگرام تهران کابینت را دنبال کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگاه تهران کابینت