معایب و مزایای کابینت نئوکلاسیک

معایب کابینت نئوکلاسیک

با مقاله معایب کابینت نئوکلاسیک از تهران کابینت همراه باشید:

با گسترش سبک کلاسیک، مردم به جزئیات، شکوه و عظمت توجه کردند و خانه ها و دکوراسیون ها در عین حال به قدری مجلل و شلوغ شد که بسیاری از مردم ریشه این سبک را قطع کردند و به مدرنیته روی آوردند.

دوباره تاریخ تکرار شد و ما از روی بوم افتادیم. سادگی بیش از حد، خلوت فضا، استفاده از رنگ های سردتر، روح صنعتی را وارد خانه ها کرد. در این میان، افرادی بودند که می‌گفتند ما نمی‌خواهیم به همه چیز به این شکل صفر و صد نگاه کنیم، بنابراین سبک نئوکلاسیک متولد شد.

اکنون در این مقاله می خواهیم در مورد معایب کابینت نئوکلاسیک صحبت کنیم.

پیشنهاد تهران کابینت: همه چیز در مورد کابینت ام دی اف

معایب کابینت نئوکلاسیک

معایب کابینت نئوکلاسیک چیست؟

در ادامه 6 مورد از ضعف های عمده کابینت نئوکلاسیک را بررسی می کنیم.

1. ساده است!

کابینت های نئوکلاسیک معمولا طرح های ساده ای دارند و این برای طرفداران سبک کلاسیک مشکل ساز است. اما باید بگوییم که این مشکل باعث می شود بسیاری از افرادی که نه شلوغی طرح های کلاسیک را دوست دارند و نه سادگی طرح های مدرن را شیفته سبک نئوکلاسیک کنند.

2. برای ساخت کابینت نئو کلاسیک، دقت بالا و امکانات زیادی مورد نیاز است:

ساخت کابینت نئوکلاسیک به دلیل نوع حکاکی و رنگ‌آمیزی با دستگاه CNC کاری ظریف و دقیق است، بنابراین شاید هر کابینت‌سازی و کارگاهی قادر به انجام آن و تولید آن نباشد.

پیشنهاد تهران کابینت: چیزهایی که در مورد کابینت ممبران نمیدانستید

3. مشاوره و تجربه کابینت ساز در انجام کار بسیار موثر است:

در این راستا انتخاب گروهی از متخصصان در این زمینه بسیار مهم است، زیرا حتی در هنگام رنگ آمیزی کابینت نئوکلاسیک، اگر رنگ مناسبی انتخاب و استفاده نشود، نتیجه کابینت رنگی خواهد بود.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود انتخاب طراح و مجری بسیار اهمیت پیدا کند این است که طرح در کیفیت نهایی متریال تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال در نوع کابینت نئوکلاسیک صیقلی باید از ساده بودن طرح اطمینان حاصل کرد، زیرا کار باید سمباده شود و اگر در این مورد دقت نکنید ممکن است کابینتی تمیز دریافت نکنید.

با تهران کابینت در مقاله معایب کابینت نئوکلاسیک همراه باشید

معایب کابینت نئوکلاسیک چیست

4. اعمال رنگ در کابینت نئوکلاسیک نیاز به یک محیط ایزوله دارد:

همانطور که گفتیم ساخت کابینت نئوکلاسیک (چون معمولاً برای اجرای سبک نئوکلاسیک از ام دی اف خام رنگ شده استفاده می شود) بسیار ظریف است و اگر کار در محیط ایزوله انجام نشود ممکن است کار تمیز نباشد و سطح کابینت ممکن است صاف و صیقلی نباشد.

پیشنهادی: آیا میدانستید که کابینت انزو چه ویژگی هایی دارد

5. اکثر کابینت های نئوکلاسیک به اجسام تیز حساس هستند:

از آنجایی که کابینت های نئوکلاسیک اغلب از ام دی اف خام ساخته می شوند و سپس رنگ یا روکش می شوند، در برابر اجسام نوک تیز بسیار آسیب پذیر هستند و این آسیب پذیری یک عارضه دارد. این عارضه آسیب پذیری در برابر رطوبت است.

کابینت های رنگ شده که اغلب به آن کابینت های نئوکلاسیک می گویند (اگر چه به اشتباه) دارای مقاومت قابل قبولی در برابر رطوبت هستند. اما از آنجایی که آنها به اجسام تیز حساس هستند، خراشیدن آنها، آنها را در برابر رطوبت همان نقطه آسیب پذیر می کند.

6. قیمت بالاتری نسبت به سبک مدرن دارند:

نمی توان گفت که این عیب است زیرا در هر صورت تفاوت ها باعث اختلاف قیمت می شود. اما کابینت های نئوکلاسیک قیمت بالاتری نسبت به انواع های گلاس، ام دی اف و ملامینه دارند که عمدتا در سبک مدرن استفاده می شوند.

حالا که معایب کابینت های نئوکلاسیک را دیدید، می توانید سبک و سنگین کنید و خیلی راحت تر تصمیم بگیرید که آیا این سبک برای خانه شما مناسب است یا خیر و آگاهانه انتخاب کنید.

مقالاتی که خواندن آن خالی از لطف نیست:

کابینت های نئوکلاسیک چه مزایایی دارند؟

ما اغلب می شنویم که کابینت های نئوکلاسیک طرفداران زیادی دارند، بنابراین باید مزایای زیادی داشته باشند که طرفداران زیادی را به دست آورده اند. خوب، وقت آن رسیده است که مزایا و ویژگی های اصلی کابینت نئوکلاسیک را بررسی کنیم.

همانطور که قبلاً گفتیم یکی از بهترین ویژگی های کابینت نئوکلاسیک مدل ترکیبی و بین سبک است. در واقع این نوع کابینت ایرادات دو سبک مختلف را اصلاح کرد و بین آنها تعادل ایجاد کرد و دل هر دو را به دست آورد!

مزایا کابینت نئوکلاسیک

پیشنهادی: زیباترین کابینت های گلاس ایران

برخی از مزایای کابینت نئوکلاسیک:

  • تقارن یکی از اصول اساسی سبک نئوکلاسیک است.
  • درب های کابینت نسبتا ساده هستند و فقط از وسایل ظریفی استفاده می کنند که جلوه منظمی به فضا می دهند.
  • به نظر می‌رسد تنوع رنگ‌ها نکته برجسته بعدی این سبک باشد. درست است که طرح ها اکثرا ساده هستند اما تنوع رنگ ها هماهنگی با سلیقه های مختلف را ممکن می کند. می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که رنگ‌های مورد استفاده در سبک نئوکلاسیک عمدتاً سفید، خاکستری و آبی هستند.
  • چوب خام و ام دی اف بیشترین استفاده را دارند که با رنگ و گچ پوشانده می شوند.
  • تزئیناتی مانند دستگیره و غیره به ساده ترین شکل و اغلب به صورت فلزی یا سرامیکی استفاده می شود.
  • کابینت‌های نئوکلاسیک معمولاً تا سقف ساخته می‌شوند، به همین دلیل ارتفاع زیاد و طراحی ساده آن‌ها، این سبک را برای فضاهای کوچک بسیار مناسب می‌کند، مخصوصاً اگر در رنگ‌های روشن استفاده شود.
  • بر اساس متریالی که کابینت نئوکلاسیک را با آن می سازیم، مقاومت در برابر رطوبت و حرارت بالا و طول عمر بالا با توجه به نوع روکش کابینت های نئوکلاسیک از مزایای بسیار خوبی محسوب می شود.
  • سادگی طراحی این کابینت ها آرامش و تمیزی را القا می کند و نگهداری را نسبت به سبک های دقیق مانند کلاسیک آسان تر می کند. زیرا هر چه کار ریزتر باشد، کثیفی بیشتر مانند گرد و غبار تمیز کردن را دشوارتر می کند.
  • اگر بخواهیم تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک رابیان کنیم، می توان گفت که از نظر قیمت مزیت دیگری نیز دارد، زیرا در کابینت های کلاسیک از تمام چوب استفاده می شود.

کابینت نئوکلاسیک

سخن پایانی

امید وارم توضیح جامع معایب کابینت نئوکلاسیک شما همراهان تهران کابینت را توانسته باشد در انتخاب بهتر کابینت آشپزخانه کمک کرده باشد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

با اینستاگرام تهران کابینت همراه باشید تا از جدیدترین طرح ها و مدل ها با خبر شوید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگاه تهران کابینت